Wpis z mikrobloga

Kilka słów od Heda z tvgry na temat Cyberpunka
https://www.facebook.com/tvgrypl/posts/10156429140302359

Byliśmy już z Michałem na pokazie Cyberpunk 2077 i właśnie montuję obszerny materiał z tego. Żebyście jednak nie czekali, wrażenia spisane chaotycznie i na szybko, które później pojawią się w poszerzonej wersji w filmie oraz tekście na gry-online.pl


- Cyberpunk 2077 to połączenie FPS i RPG, rozgrywające się w olbrzymim, wielopoziomowym mieście. Miasto ma być spore i składać się z kilku różnorodnych stref.

- Wcielamy się w postać imieniem V i możemy stworzyć kobietę lub mężczyznę. Tworząc postać określamy jej przeszłość i statystyki, w tym statystykę „cool”. Nie ma klas postaci.

- Całość jest mieszanką eksploracji, prowadzenia dialogów i walki. Walka jest szybka – można robić wślizgi, skakać, biegać po ścianach czy spowalniać czas przy pomocy narkotyków.

- Jeśli chodzi o klimat, Cyberpunk 2077 jest naprawdę mocny – autorzy nie unikają dorosłego podejścia do tematu. W jednej z pierwszych scen hakujemy nagie cało kobiety a później wynosimy je dla Trauma Team. Używki, seks, przemoc – to codzienność w Night City.

- W demie odwiedziliśmy kilkupiętrowy blok mieszkalny (megabudynek), który jest czymś w rodzaju małej społeczności. Widzieliśmy też obrzeża miasta i dziuplę psychogangu Maelstrom.

- Bohaterka ma własne mieszkanie i bazę wypadową. Przed wyruszeniem na misję może wybrać sprzęt i ubrania – te definiują przy okazji odporność na różne typy obrażeń.

- Konstrukcja i bujność miasta robi olbrzymie wrażenie – ulice tętnią życiem, są interaktywne obiekty, mnóstwo sklepów (zapewne tylko niektóre przydadzą się w grze).

- Gra ma składać się z szeregu misji głównych i pobocznych, które będą nieoczywiste i złożone. Nie zabraknie w nich wyborów definiujących losy postaci.

- Na początku jako V będziemy zabiegać o respekt w półświatku, wykonując misję dla odzianego w złote implanty i biżuterię Deksa. Jedną z walut wyrażających pozycję będzie „street cred”.

- Pomiędzy misjami będzie można odwiedzić ripperdoca, żeby uzyskać ulepszenia. Widzieliśmy scenę montażu skanera w oku bohaterki oraz uchwytu do broni w dłoni

- W misji bohaterka spotkała się z kobietą z korporacji MiliTech, która okazała się dwulicowa. Doprowadziło to do walki z obłąkańcami z gangu Maelstrom.

- Świetnie wypadają sceny napiętych konfrontacji dialogowych – kiedy mamy dosłownie broń przystawioną do skroni i musimy podjąć decyzję. Większość postaci spotkanych w grze jest niebezpieczna.

- W grze będzie kilka rodzajów broni mających różne cechy. W akcji widzieliśmy między innymi umiejętność pokazującą tor lotu rykoszetów czy karabin z samonamierzającymi się kulami.

- Spore znaczenie będzie miało hakowanie – skaner pozwoli odszukać interesujące miejsca lub słabe punkty wrogów. Hakując przeciwnika będziemy mogli poznać układ budynku i jego oddziału. Dzięki temu np. zablokujemy broń oponenta.

- Postać z gry będzie miała samochód lub motor – samo jeżdżenie może odbywać się z perspektywy pierwszoosobowej lub trzecioosobowej. Z wnętrza samochodu można też prowadzić ostrzał.

Ogólnie rzecz biorąc, Cyberpunk 2077 zaskakuje płynną i ciekawą walką (wygląda to trochę jak Vanquish), zachwyca ambicjami zbudowania wielkiego miasta (lokacje z Deus Ex będą przy tym wyglądać jak wioski) oraz cieszy bezpardonowością w budowaniu klimatu (to gra, która nie boi się rzucić mięsem i pokazać golizny). Wrażenia bardzo na plus.

/ Hed


#cyberpunk2077
  • 12