Wpis z mikrobloga

dziura w wydechu za sonda lambda, w sumie to cos na ksztalt metalowej harmonijki to jest(strumiennica) moze miec wplyw na falowanie obrotow na sprzegle podczas hamowania? dodam ze auto na gazie potrafi gasnac przez te obroty, ale wypialem teraz pompe abs i nie gasnie lecz obroty dalej falujo( ͡° ͜ʖ ͡°) jakie koszta sa za wspawanie nowej strumiennicy i rury? #alfaholicy #alfaromeo #mechanikasamochodowa
  • 11
  • Odpowiedz
@hakr: jeśli nie wstawiałeś strumienicy to to nie jest strumienica tylko łącznik elastyczny wydechu. Koszt wymiany z rurą to 100-150zł. Roboty na 30-60minut.

Czy pomoże na obroty? Na pewno będzie ciszej i buda będzie mniej wibrować.
  • Odpowiedz
@Tooroo: no to chyba ten lacznik. ogolnie polowa wydechu to rurka o mniejszej srednicy niz reszta i wydaje mi sie ze trace na tym moc. co do dzwieku - teraz jest jak w czolgu wstyd jechac przy ludziach. Jak pojade do tlumikarza to mam mowic cos ze chce strumiennice itd? na katalizator brak funduszy
  • Odpowiedz
@hakr: ktoś Ci zdiagnozował uszkodzony katalizator?

Harmonijka/plecionka/łącznik elastyczny - jak masz dziurawy to wymień będzie ciszej, mniej drgań i jak teraz czujesz w środku spaliny to jest szansa, że po wymianie nie będziesz czuł. Nie widzę sensu zmieniać łącznika elastycznego na sztywną rurę - koszta podobne, a nie będzie elementu tłumiącego wibracje.

Dużo rzeczy może wpływać na falowanie na wolnych obrotach.
  • Odpowiedz
@Tooroo: katalizatora nie mam odkad kupilem auto

auto ma miesiac z czego 3tyg stalo na wymianie uszczelki glowicy. mechanik mowi ze falujace obroty ma duzo alf i jak ogarnie lepszy sprzet diagnostyczny to mam podjechac
  • Odpowiedz
@hakr: Jak nie masz katalizatora to problemy z obrotami nie są jego winą. Uszkodzenie katalizatora zwykle polega na jego zapchaniu. Zmienisz rurke na strumienice i raczej będzie to samo z trochę innym dźwiękiem wydechu. Różnicy w mocy raczej nie odczujesz ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak masz przetarte złącze elastyczne to na 95% ono generuje większy hałas niż rurka zamiast kata.
  • Odpowiedz
@kisieloovy: dolot ogladalem i niby nie ma lewego powietrza, poza tym to sie dzieje tylko podczas ruchu auta. wydaje mi sie ze ecu cos zle przelicza. wiesz moze ktory kabel od predkosciomierza urwac zeby nie mial polaczenia z ecu? z wypieta pompa abs nie moge jezdzic bo wtedy predkosciomoerz nie dziala..

icv - pierwsze slysze // dobra juz wiem, ale nie wydaje mi sie zeby to byla przeplyywka
  • Odpowiedz
@hakr: mnie sie wydaje ,ze kiedy spaliny noga szybciej uciec z dolotu to wlasnie moc bylaby wieksza :P generalnie jak kolega wspomnial dzwiek jest na pewno przez dziury w tym zlaczu. U mnie tez tak bylo przy czym na poczatku dzwiek byl fajny ,a potem przypominal buczenie. Co do mocy to objawow możesz miec wiele w tym "za duze wymagania ;)"
  • Odpowiedz
@hakr: nie przepływka, a silniczek krokowy/silnik biegu jałowego czy zawór biegu jałowego (nie wiem jak się nazywa w AR) Co do tej pompy to nie wiem jak to działa, alfiarzem niestety nie jestem
  • Odpowiedz