Wpis z mikrobloga

@Hanysek na logike to jak chcesz biegać długie dystanse, biegasz długie, jak chcesz zrobić 100 pompek na raz, ciśniesz jak najwięcej pompek, wiec jak chcesz biegać szybciej robisz sprinty :)

ale to teoretycznie i na amatorskim poziomie - u mnie dobrze działa ;D
@Hanysek: Od #!$%@? przysiadów, wykroków, wyskoków z obciążeniem. Bieganie krótkich odcinków pod górkę. Ogólnie to spędzasz więcej czasu na siłowni aniżeli na bieżni gdzie trenujesz jedynie technikę biegu. Musisz być zajebiście mocny i posiadać ogromną siłę eksplozywną tak, żeby zachować pełną intensywność na te ~12 sekund.
Tutaj nie biegasz 10x100 metrów w przerwie 30 sekund bo to zwiększa jedynie ryzyko kontuzji. Biegasz kilka 100, 200 metrów na pełnym dogrzaniu żeby zminimalizować
@Hanysek:

Powiem Ci, jak to wygląda w treningu "długasa". Bo nie znam się na trenowaniu sprintera, ale tam jest więcej zdolności do 'wystrzelenia' maksimum energii w bardzo krótki odcinku czasu.

Fajnym pomysłem na poprawę szybkości jest wplecenie, na przykład, 10 przebieżek pod takiej spokojnej dyszce. Tylko musisz być do tego odpowiednio dogrzany. Jeszcze bardziej angażującym treningiem jest ogólne robienie 'setek', czyli 3 km rozgrzewki i później np. 15x200m z dłuższym wypoczynkiem
@landu: ja tam pierwsze słysze, żeby biegać 3x3 km w równym szybkim tempie zwłaszcza na przerwie 2 minutowej

3/2/2/1/1 może i tak, ale 3x3 to bardzo cięzko utrzymać wskazane tempo.
@MirkobIog: @landu: bardzo profesjonalne podejscie to sie ceni. Dziekuje! Jak na amatora calkiem sporo biegam a nigdy sie nie zajmowalem nawet technika biegu. Zakladam ze technike mam zla (niewiem do konca jak powinienem stawiac stope, biegac przodem/ tylem stopy etc). Pytanie: Czy ma sens sie tym zajac?