Wpis z mikrobloga

@Wextor: Przenikaja? Przeciez to przod jest. Jezeli by bylo widac pociag, wtedy moglbys napisac ze cos przenika. Aktualnie wszystko jest ok, po prostu belki maja #!$%@? kolor.
  • Odpowiedz
  • 0
@toporro tak, metoda elementów skończonych, w miarę zoptymalizowany sposób rozwiązywania dla krat i dość fajnie to działa :) statyka, ale silnik można by bez większych problemów rozbudować
  • Odpowiedz
@FEAofTruss: czy tam wchodzą w grę duże przemieszczenia? Jak jest rozwiązany problem usuwania zniszczonych prętów? Cyk i nie ma i liczymy dalej? Z punktu widzenia gry to może nie jest istotne, ale z punktu widzenia obliczeń inżynierskich problem tu przedstawiony nie jest trywialny.
  • Odpowiedz
  • 0
@toporro nie, tylko wizualizacja przemieszczeń jest ze skalą x10, konstrukcja jest liczona do pierwszego zniszczonego pręta, później uruchamiana jest już "fizyka" Unity, chociaż mam z tym jeszcze problemy.
  • Odpowiedz
@FEAofTruss to dosyc duze uproszczenie, czy obliczenia trwaja rownolegle z animacja, czy sa w tle, a potem tylko wizualizacja jest generowana? Jesli to jest tylko statyka liniowa, to np. Nie zrobisz ciegien pracujacych tylko na rozciaganie.
To co jest "fizyka unity" tez pewnie moznaby napisac samemu, dostosowana do kratownic.
Ja sam pisalem program do takich zadan i mam obszerna literature, wiec moge pomoc:)
  • Odpowiedz