Wpis z mikrobloga

Mirki, bo ja już #!$%@? dostaję. Ford Focus mk1 1.8 tdci, wtryski zregenerowane i to nawet w zeszłym tygodniu, pompa uszczelniona (sprawna, daje nawet nieco większe ciśnienie niż trzeba), czujnik na listwie sprawdzony, czujnik przeplywu też, filtr wymieniony, regeneracja turbo i coś tam jeszcze robione lata temu, a problem nadal występuje. Mianowicie przyspieszając gwałtowniej (ale też bez przesady), lub jadąc na piątym biegu, gdy chce nawet delikatnie przyspieszyć, zaczyna delikatnie drżeć (albo mi się wydaje), zapala się kontrolka świec żarowych i odcina mi gaz, tzn. obroty spadają, brak reakcji na pedał gazu, gdy obroty spadną do zera silnik gaśnie. Aby móc dojechać z punktu A do punktu B bywa, że muszę wyłączyć silnik i odpalić kilka razy. Co to może powodować? Brakuje mi pomysłu, mechanikowi też (ostatnie co mógł doradzić do wziąć pompe na stół probierczy, ale to zbędny duży wydatek, jeśli w filtrze nie ma opiłków, a pompa daje ciśnienie (zaznaczam nawet trochę za duże). Fora internetowe nic mi nie dały. #motoryzacja #diesel #ford #fordfocus #focus #mechanikasamochodowa
  • 9
@nagro85: @ScaRRyMaN: @techninja: błędy dotyczą ciśnienia paliwa, stąd metody małych kroków po kolei: filtr, czujnik paliwa, na końcu wtryski, które faktycznie okazały się (według serwisu) uszkodzone i wszystkie cztery były regenerowane. DPFa nie mam fabrycznie, a co do EGRa to mnie zaciekawiłeś, mogłoby to powodować coś takiego?
@macko40: żaden 1.8 nie miał dpfu, poza tym mówimy o mk1 gdzie żadna wersja nie miała dpfu. Podaj kody błędów najlepiej, bo interpretacje diagnoskopów bywają z dupy. Można jak najbardziej zajrzeć do egra ale to powodowałby gaśnięcie silnika na postoju na jałowych obrotach.

Kwestia ciśnienia paliwa: spróbuj z mechanikiem zdrutować prosty układ: mały zbiorniczek z paliwem pod maską bezpośrednio podłączony do wejścia pompy i zrób jazdę próbną.

Nie widzę też powodu,
@ScaRRyMaN: też uważam że wina wtryskiwaczy , jak czytam tekst " regeneracja wtrysków " to mnie trzęsie , sam wymieniłem komplet na nowe po 210 tys nalotu a tak wszyscy jadą na DELPHI a tu taka niespodzianka
@macko40: test przelewu i będziesz wiedział ile była warta ta regeneracja :)