Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #mechanikasamochodowa

Mirki, prośba o konsultacje, zanim się stawię u mechanika. Otóż sprawa jest taka: silnik ze stajni VW, 2.0 TD, rocznik 2008, kod chyba BMM.

Na zimnym pali w miarę dobrze, jak to diesel. Na letnim - wyśmienicie.
Natomiast na trasie, na gorącym silniku - strach zgasić, bo potem praktycznie nie da się odpalić. Telepie nim strasznie, potrafi wręcz stanąć i już oczami widzę te kable płonące, więc odpuszczam kluczyk. Jest to poważny problem jak się chce zatankować na autobahnie. Jak autko postoi 20-40 minut, pali znowu jak złoto. Czy to rozrusznik, czy pompa paliwa, czy komputer czy jaki diabeł w tym macza palce?

PS, silnik był wymieniany w aucie, na starym było to samo. Rozrusznik, osprzęt został ten sam.
  • 19
@mike78: nie znam się, to się wypowiem. U mnie to był czujnik położenia wału. Na zimnym elegancko gadał, na ciepłym nie. Ale nie wiem jak to w TD, u mnie benzynka ¯\_(ツ)_/¯ ale może każdy trop dobry, poczytaj i zobacz
@mike78: zwykłe zużycie układu paliwowego najprawdopodobniej. Osoby, które robią korektę dawki startowej i tak zrobią najpierw podstawową diagnostykę (uwalone pompowtryski też mogą dać taki efekt a te z 2.0 TDi do najtrwalszych nie należą).

Jaka była przyczyna wymiany silnika? Głowica strzeliła?
@mike78: czyli pompa oleju ( ͡° ͜ʖ ͡°). Sprawdź pompowtryski, ich korekty dawek. Jak coś będzie budziło wątpliwości to trzeba dać je na stół. Jak wszystko będzie poprawne to wystarczy zwiększyć dawkę startową i yolo
@ScaRRyMaN: Chyba dwa z czterech pompowtrysków też były wymienione na regenerowane. Co do pompy oleju, nie pamiętam, chyba została stara... Ja jestem wiesz, mechanik-gawędziarz, ale lubię wiedzieć co mi robią i oglądam fanów 4 kółek ;-)
oglądam fanów 4 kółek


@mike78: polecam kanały, na których prowadzący jednak zna się na mechanice ( ͡º ͜ʖ͡º). Chris Kubeczko na przykład :P. Silnik się rozbiegł jak padła turbina? Żeby się nie okazało, że znowu silnik się zaciera