Wpis z mikrobloga

Siemano!
Nadszedł czas podjęcia męskiej decyzji w sprawie nowego dupowozu i wybór padł na #bmw #e46

Nie jest to do końca decyzja zdrowo rozsądkowa, ale zdecydowałem się pierwszy raz w życiu pokierować bardziej sercem, niż rozumem ( ͡º ͜ʖ͡º)

I teraz pytania do Was (z racji tego, że jestem z lekka motoryzacyjnym nieukiem):

1. Jaki silnik będzie najlepszym wyborem jeśli chodzi o benzynę? 2.8 193 km, 3.0 231 km czy coś innego? Zależy mi na mocniejszej jednostce, spalanie do jakiś 13 litrów wytrzymam.
2. Któreś roczniki są wyjątkowo udane/#!$%@??
3. Na co zwrócić szczególną uwagę przy sprawdzaniu danego egzemplarza?
4. Czy budżet 25k będzie wystarczający żeby pogrzebać sobie w wartych uwagi egzemplarzach? Trafię na coś z m-pakietem zewnętrznym?

To mi przyszło do głowy na teraz. Może Wy macie jakieś dodatkowe rady?

No i w sumie najlepsze pytanie - może jakiś Mirek chce się przekazać w dobre ręce swój egzemplarz? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 27
@chauvinist
1) w polifcie nie było 2.8. 3.0 231 lub 2.5 193.
2) powyżej marca 2003. Im nowszy tym lepszy
3) wypadkowość, elektronika, vanosy, działanie klimatyzacji.
4) sedan I kombi znajdziesz w tym budżecie, coupe może być droższe.

Polecam kontakt z Andrzejem Jamą z bimmer check, znajdzie ci dobry egzemplarz
@chauvinist: przedlift>polift według mnie
Ad 1.

2.8 jest okej, ale czy on był w polifcie to jakoś nie kojarzę

w polifcie na pewno był 2.5 i 3.0

2.8 pali podobnie co każde z 2 z przodu, ale ma już moc

13l spalanie
BMW

wybierz jedno

Ad 2. Roczniki raczej nie mają znaczenia, patrz tylko czy w danym roczniku występował dany silnik

Ad 3. Na wał, na to czy nie była składana
@blackphoenix: właśnie usunąłem "polifta" bo potem doczytałem to co napisałeś, że te silniki tam nie występowały. Czy ten pan Andrzej działa w Polsce? Na jego fanpageu widzę głównie informacje o egzemplarzach z Niemiec.
@IcanFlaj: Z tym poliftem się poprawiłem już :)

To jak z tym spalaniem sprawa wygląda? Sprawdzałem różne raporty spalania w necie, dodatkowo jakieś analizy porównawcze gdzie e46 (z przynajmniej dwulitrowym silnikiem) występowała. Wszędzie było max 12 litrów - chyba że ludzie takie bajki snują ( ͡º ͜ʖ͡º)

Zrobię też jak mówisz - popatrzę na chłodno i dodatkowo spróbuję zasięgnąć opinii osoby, która bardziej ogarnia temat ode
@chauvinist: M54B30 to ryzykowny temat, biorąc pod uwagę wiek tych samochodów, jeśli chcesz bezproblemowej eksploatacji. Problem z poborem oleju przez uszczelniacze zaworowe, pierścienie i owalizację cylindra - raczej nie chcesz tego robić w pakiecie startowym.

Ja bym szukał M54B25, M52B25TU, na początek mocy wystarczy.
@chauvinist: jeśli chodzi o e92 to masz rację.

Na twoim miejscu szukałbym e46 z silnikiem 2.8l - samochód będzie tańszy niż polift i jednostka będzie trwalsza
pojeździsz rok, zobaczysz czy ci się spodoba i zamienisz na e92:)

co sprawdzić to przy mocniejszych wersjach silnikowych tylny wózek ma tendencje do urywania się :) a tak to e46 jest raczej trwałym autem.
Ja szukając bmw na ogłoszeniach kieruje się zawsze tą samą zasadą.
@chauvinist: wygląda ładnie - maska trochę odstaje ale to może nic nie znaczyć. Radio razi w oczy, kierownica do ponownego obszycia. Jak masz daleko do auta to polecam to: https://motoraporter.com
brałem dwa razy podstawowy pakiet - sprawdzą całe auto, zrobią jazdę testową, obadają całe auto czujnikiem lakieru