Wpis z mikrobloga

#ecommerce #sklepyinternetowe #woocommerce #prestashop #shoper #magento #iai

Opracowałem dzisiaj taki cykl rozwoju/istnienia firmy w handlu internetowym. Chciałem zapytać co o tym sądzicie i czy coś byście zmienili, dodali?

1) Handel wyłącznie na Allegro, grupy FB, OLX i inne podobne bazary.
2) Goły silnik sklepu bez integracji z ERP (np. Shoper, WooCommerce, Presta). Ręczne przenoszenie zamówień do programu magazynowego (o ile takowy w ogóle jest używany).
3) Rośnie liczba zamówień. Więcej kurierów, potrzebne są integracje z firmami kurierskimi, pierwsze próby integracji z ERP. Kumulowanie zamówień w jednym miejscu, np. Baselinker.
4) Silna lub niezbędna potrzeba integracji z ERP. Zmiana silnika na posiadający w standardzie integracje z ERP (np. IAI + Bridge). Wśród potrzeb pojawia się również obsługa zamówień z jednego panelu (czyli albo IAI albo Baselinker).
5) Rozrost potrzeb nie realizowanych przez zamknięty soft SaSS, przesiadka na Magento lub jakiś “bardziej dedykowany” SaSS, do którego autorzy chcą jeszcze pisać rozszerzenia.
6) ?

Oprogramowanie podałem przykładowe. Jeżeli macie swoje przykłady to podajcie proszę, nie chcę robić nikomu reklamy. To że podałem konkretne nazwy to nie znaczy, że je polecam. Każdy soft ma swoje plusy i minusy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 11
  • Odpowiedz
@ecco: Zależy co jest asortymentem sklepu. No i to jest cykl dla sklepiku typu Januszex, albo historia sprzed 15 lat.

Dziś to sklepy internetowe mają raczej taki cykl:
1. masz XX milionów Euro do zainwestowania i przez najbliższe kilka lat nie oczekujesz zwrotu
2. zakładasz ogólnoeuropejski sklep, w którym utrzymujesz super niskie ceny poniżej poziomu opłacalności (ale masz miliony, którymi zasilasz biznes)
3. niskimi cenami wykaszasz mniejszą konkurencję, która próbuje żyć
  • Odpowiedz
@ecco: Na przykład amazon. Może oni nie zaczynali z milionami, ale szybko je pozyskali, i przynajmniej w USA przez długi czas jechali na zerowym zysku lub stracie, ale utrzymywali niskie ceny i darmowe dostawy.
W Europie jest trochę takich sklepów, które tego typu strategię starają się realizować (z mniejszym lub większym sukcesem, ale to są strategie na lata, które wciąż są realizowane) - zalando, mall, zooplus.
No i chińskie sklepy, które
  • Odpowiedz
@kubako: Masz historia zalando z wikipedii:

Zalando zostało utworzone w 2008 roku przez Davida Schneidera i Roberta Gentza, wspieranych kapitałem inwestycyjnym braci Samwer, multimilionerów i przedsiębiorców branży internetowej[1]. Z biegiem czasu Zalando zaczęło wypuszczać na rynek własne kolekcje i marki.

W roku 2011 firma uzyskała obrót na poziomie pół miliarda euro, przy czym bilans oscylował na blisko 60 milionów euro strat.
  • Odpowiedz
@ecco: Zrozumiałe :)
A napisałes to w ogóle dlaczego? Takie po prostu przemyślenia, czy piszesz jakąś pracę, czy chcesz założyć sklep i planujesz strategię?
  • Odpowiedz
@kubako: przemyślenia. Już u kilku klientów przerobiłem taki schemat i zastanawiałem się czy inny webdev mają podobne spostrzeżenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Uzytkownik_Wykopu: w sumie racja, ale mam też jednego klienta, który długo robił erp ręcznie ( ͡° ͜ʖ ͡°) jeżeli klient jest bardziej ogarnięty to pewnie będzie wskakiwać na któryś z wymienionych punktów od razu z integracją z magazynem
  • Odpowiedz