Wpis z mikrobloga

Mireczki, potrzebuje porady dot. MAC-a. W moim wieku używam komputera już tylko do pracy (90% pakiet Adobe), gry uruchamiam raz na ruski rok jak córka chciałaby w coś się pobawić. Mam już dość Windowsa przez wiele spraw, nieudolne kolejne wersje okienek, zapychanie się komputera, sterowniki, pierdziki, blue screeny i inne rzeczy utrudniające życie.

Nasłuchałem się wielu pozytywnych opinii o MACach. Większość ludzi z mojej branży siedzi na macach. Chwalą je za szybką pracę, brak problemów na co dzień itp.

W związku z tym, że całe życie byłem pecetowcem jestem zielony w temacie maca i potrzebuje porady userów. Poniżej kilka pytań które zaprzątają moją głowę:

1. Czy na macu będę mógł używać programów napisanych na windows? 90% mojej pracy to pakiety adobe, ale od kiedy jest CC można w tej samej stawce abonamentowaj mieć program na maca lub windowsa, pełna dowolność. Mam np. program do faktur w którym mam ogromna bazę klientów. Jak miałbym to przenosić do czegoś nowego to dostałbym świra. Można tam co prawda eksportować bazę danych ale nic mi po niej skoro jest napisana pod ten konkretny program.

2. Czy programy na maca można też znaleźć w necie i normalnie je instalować czy trzeba je ściągać (lub kupować) z jakiegoś ichniejszego sklepu?

3. Ponoć Applowskie komputery wcale nie spowalniają (nie zaśmiecają się jak w WIN). Można na nich pracować kilka lat i nadal śmigają jak rakiety. To prawda?

Miałem jeszcze kilka pytań ale uciekły mi z głowy. Doradźcie mi na co zwrócić powinien uwagę użytkownicy peceta przy przesiadce na maca. Co może mi się na początku nie podobać lub może mnie denerwować?

Dodam, że interesuje mnie iMac. Stacjonarna wersja 27 lub 21,5 cala.

Dzięki!

#mac #imac #apple #macbook #appleimac #osx #imacpro
  • 7
  • Odpowiedz
@undercut:
1. Fotoszopy i inne lajtrumy jak sam zauważyłeś mają natywne wersje na maka.