Wpis z mikrobloga

Szukam prostownika do akumulatora Centra Plus CB620 62Ah 540A, a nie znam się na tym kompletnie. Poczytałem trochę wczoraj aby mieć jakieś podstawowe informacje i wstępnie znalazłem sobie takie: http://allegro.pl/prostownik-rozruchem-75a-6v-12v-rozruch-klem-geko-i6976005284.html, http://allegro.pl/ctek-mxs-5-0-prostownik-ladowarka-12v-i6953419030.html Więcej niż 300zł nie chciałbym dać, z kolei nie chciałbym też jakiegoś taniego badziewia z marketu za 50zł. Ten drugi dość dobrze opiniowany, ten pierwszy jakiś noname, ale wpasuje się w akumulator - od 20Ah do 120Ah, prąd ładowania 12A lub 6A.
Czytałem że Semi jest dobrą marką, ale jednak nie chcę aż tyle wydawać. W końcu poza zimą pewnie go nie użyję...
Ktoś mógłby coś polecić w cenie 100-300zł?

#elektronika #akumulator #prostownik
  • 8
@protny0: Mirku drogi, jesli chodzi o prostownik do ldowania akumulatorow to glownym jego parametrem powinien byc prad ladowania. Jesli bedziesz go uzywal z akumulatorem w opisie (62Ah) to taki z pradem ladowania 8A bedziesz musial ladowac ok 8h. Mniejszego moim zdaniem nie ma sensu brac. NIe wiem nawet co tma dales z tych linkach z alelgro ale patrz jedynie na prad ladowania.
@protny0: i jeszcze jedno: to nie jest skomplikowane urzadzenie. akumulatory laduje sie stalym pradem przy talym napieciu. Takie za 100-200zl z marketu do twojego akumulatora w zupelnosci sie nada. Musisz jedynie pilnowac aby nie ladowac za krotko ani za dlugo
@1iostatni Właśnie czytałem wczoraj, że prąd ładowania ma być nie wyższy niż 1/10 pojemności akumulatora czyli dla mnie 6.2A, to jak to z tym jest?
Druga sprawa czas potrzebny na naładowanie akumulatora jest na pewno zależny od ilości naładowania, a skoro można łatwo przestrzelić w obie strony to może lepszym wyborem będzie prostownik mikroprocesorowy z drugiego linka?