Aktywne Wpisy
Korsir +103
Witam Yaneczku @zyjzpasji. Wiem, że to czytasz, bo sam pokazałem ci ten tag ;)
To, co znowu odwaliłeś, a przede wszystkim to jak znowu robisz z siebie manipulancie ofiarę (screeny) i biednego psa z podkulonym ogonem zmotywowało mnie do jednej rzeczy - rozliczenia.
Płakałeś wielokrotnie na LIVE o tym jak to ci leży nasza kłótnia na serduszku. Mówiłeś jaki to ty jesteś biedny i wbijają w ciebie szpileczki. Cały świat przeciwko Jankowi...
Co
To, co znowu odwaliłeś, a przede wszystkim to jak znowu robisz z siebie manipulancie ofiarę (screeny) i biednego psa z podkulonym ogonem zmotywowało mnie do jednej rzeczy - rozliczenia.
Płakałeś wielokrotnie na LIVE o tym jak to ci leży nasza kłótnia na serduszku. Mówiłeś jaki to ty jesteś biedny i wbijają w ciebie szpileczki. Cały świat przeciwko Jankowi...
Co
Spotkałem na #tinder laskę 13 lat młodszą (22 vs 35), rozmowa gadka szmatka trwa już godzinę, ona nic nie wspomina o moim wieku, luzik. Myślę, o co tu chodzi. Mówię że idę spać a ona na to - proszę porozmawiaj jeszcze ze mną, bo mam kryzys, depresję, dwubiegunowość. Z dalszej rozmowy rzeczywiście, problemy jak ch*j. Co chwila inny nastrój. Nierówno pod sufitem. I że jej sie podobam. Z twarzy bardzo
W piątym tygodniu tagu #rokzlutniabarokowa chciałbym przedstawić jednego z czołowych kompozytorów lutni francuskiej, za którego uważam François Dufault (ok. 1600 - ok. 1670). Określając kolejność kompozytorów miałem kłopot z umiejscowieniem Dufault, gdyż metrykalnie jest relatywnie późnym kompozytorem jak na te miejsce na liście oraz jego popularność sięga głęboko w XVII a nawet XVIII wiek jednak zdecydowałem się na wymienienie go zaraz po Bouvierze, gdyż jego utworu występują w obu antologiach Ballarda. Tradycyjnie jak na ten okres niewiele wiadomo o jego życiu - urodził się w Bourges, co najmniej od 1629 przebywał w Paryżu, jednakże był raczej outsiderem. Nie pełnił żadnej oficjalnej funkcji i dużą część życia spędził podróżując, z czego może wynikać popularność jego muzyki w różnych zakątkach Europy - przypisuje się mu autorstwo około 160 utworów rozsianych po niemalże 70 manuskryptach. Ślad po nim znika w Londynie w roku 1642, a czas jego śmierci można szacować na podstawie dat pojawienia się tombeaux na jego cześć.
Taką postać trudno podsumować jednym utworem, więc zdecydowałem się na trzy filmy.
Roderick Blocksidge gra trzy utwory z antologii 1631 w B-Dur (wreszcie coś w dur): Recherche (forma preludium), Allemande oraz Courante
Yasuhiro Kadono gra trochę greatest hits (w tytułach widzimy wariację nazwiska):
- Courante La mignonne du Dufaux w F-Dur
- Allemande La Superbe de Dufeaux w D-Dur
- Sarabande, dernière pièce de Mons.r Du Fault w C-Dur
Daniel Shoskes pokusił się zaś o bardzo ciekawy utwór, jakim jest Tombeau de Mr Blanrocher pas dufaux w g-moll, którego unikalna kopia znajduje się w manuskrypcie Vaudry de Saizenay z 1699 roku, a więc wiele lat po śmierci Dufault. Jest to pierwsze tombeau w zestawieniu skomponowane na cześć Charlesa Fleury - lutnisty, który spadł ze schodów i skręcił kark podczas libacji alkoholowej. Charles musiał mieć wielu przyjaciół w towarzystwie, gdyż aż czterech znamienitych kompozytorów skomponowało na jego cześć utwory żałobne. Sam gatunek jest bardzo ciekawy, gdyż odzwierciedla niejako “graf poważania” - kompozytorzy tworzyli tombeau na cześć postaci, które cenili, a często byli to inni kompozytorzy, dzięki czemu tworzyły się swoiste łańcuchy. Jako eksperyment wprowadzę zatem tag #tombeau aby zebrać wszystkie tombeaux jakie będę zamieszczał oraz #tombeaudemrblanrocher specjalnie dla czterech na cześć Charlesa Fleury.
#bojowkalutnibarokowej
#muzyka #muzykadawna #muzykabarokowa #lutnia
#muzykaklasyczna