Aktywne Wpisy
xoxo900 +102
Moi rodzice są typową parą Janusz i Grażyna. Biedni, oszczędni. Mam dwóch braci i jedną siostrę. Mój ojciec jest Januszem takim który matce w domu nie pomaga, bo jest godny zajmowania się wyłącznie męskimi sprawami naprawami i samochodem. Matka od urodzenia dzieci była w domu sprzątaczką i kucharką, do pracy nie chodziła bo zajmowała się dziećmi, pierwsze dziecko urodziła w wieku 26 lat. Mój ojciec i moja matka oboje pochodzą z biednych
Miesiąc temu skończyłem studia i jestem serio załamany rynkiem pracy w tym mieście. Przez całe liceum i 5 lat na uczelni kułem całki, rachunki różniczkowe, algorytmy i wzorce projektowe. Setki nieprzespanych nocy i mnóstwo stresu. I serio teraz mam zarabiać tyle co robol na taśmie albo karyna na kasie w biedronce?
Jestem absolwentem prestiżowego technicznego kierunku jednej z wiodących uczelni z kraju, stypendystą ministra a wszystkie oferty pracy które otrzymuję to max
Jestem absolwentem prestiżowego technicznego kierunku jednej z wiodących uczelni z kraju, stypendystą ministra a wszystkie oferty pracy które otrzymuję to max
Siema! Trochę czasu nie pisałem, ale coś mnie naszło, żeby coś stworzyć :)
Dziś powiem wam coś o samych bebechach do silnika.
Na początku jak zastanawiałem się nad zestawem turbo, chciałem poskładać tak zwane soft turbo (zestaw turbo który jest montowany na seryjny słupek - zupełnie nie otwierany silnik, seryjny), w zależności od silnika pozwala uzyskać od 50% do 100% dodatkowej mocy od mocy wyjściowej (oczywiście są silniki, które zniosą sporo więcej, jak i takie do których wrzucanie turbo odrazu zwiastuje porażkę). W moim wypadku celowałem w 350KM z seryjnych 200KM. Jednak ze wzgledu na koszty, które na bieżąco ponosiłem, oraz ryzyko tego że - pęknie półka w tłoku (element tłoka, który jest między pierwszym pierścieniem a denkiem), tłok spłynie (ze względu na zbyt wysoką temperature w komorze spalania), pęknie tuleja (zbyt duże doładowanie/zmęczenie materiału), urwie się korbowód (zbyt duży moment obrotowy/zmęczenie materiału). Zdecydowałem się na zakucie silnika, który po wszystkich obróbkach powinien znieść zdecydowanie więcej.
Wyższość takich elementów polega głównie na wytrzymałości i materiałach użytych do ich produkcji.
Seryjne tłoki to odlewy, które później są frezowane, w przypadku kutych jest to materiał który na początku jest odkuwany w matrycy, a następnie frezowany do wymaganego kształtu/wymiarów. Główną różnicą kucizny nad zwykłym tłokiem jest kwestia temperatur w jakich one pracują - kwestie rozszerzalności cieplnej.
W przypadku korbowodów, seryjna korba również jest odlewem który później jest frezowany, do seryjnych zastosowań zupełnie to wystarcza, w przypadku modyfikowanych silników korby mają inne kształty (H-beam oraz I-beam) oraz niestety są cięższe.
Tuleje - kolejna część modyfikacji silników - w produkcji są tuleje suche oraz mokre. Czym się różnią ?
-Ceną: tuleja mokra jest droższa, ze względu na sam proces jej produkcji i skomplikowanie budowy
-Trudnością montażu: tuleja mokra wymaga większego doświadczenia w montażu, ponieważ cała tuleja z płaszczem wodnym jest usuwana, w przypadku tulei suchej rozwiercana jest seryjna tuleja, aby w oryginalny płaszcz wodny wcisnąć wytrzymalszą tuleję
-Wytrzymałość: główna zaleta tulei mokrej - jej podparcie na górze bloku, tuleja ma coś w deseń pierścienia który stabilizuje całość konstrukcji o blok.
Koszt całego zakucia silnika (biorę pod uwagę tylko dół silnika)
Tłoki - 2300zł
Korby - 2200zł
Tuleje mokre - 3500zł + 2500zł montaż
Tuleje suche - 2500zł + 1000zł montaż
oczywiście ciągnie to za sobą mnóstwo innych wydatków, typu rozbieranie, skladanie, rozrząd, panewki itd.
Na zdjęciu, kuty tłok, kuta korba, oraz tuleja mokra.
W moim wypadku padło na tuleje mokre Darton Mid, tłoki Wiseco 86mm na stopień sprężania 9.6:1, oraz korby Eagle Rods.
PS. Pisać więcej ?
PS2. Jeśli tak, to jest coś konkretnego o czym chcielibyście się coś dowiedzieć ? :)
#carboners #motoryzacja #motoryzacjaboners #jdm #jdmboners #honda #tuning #typer #ciekawostkimotoryzacyjne #projektdc5
Odkąd kupiłem drugie auto to zastanawiam się nad modyfikacja układu napędowego pierwszego auta ( ͡º ͜ʖ͡º)
Autko już prawie przyszykowane, zawias zmieniony, większe hamulce, rozpórki, poliuretany
Zostaję właśnie największa inwestycja silnik.
@NzeroZeroB: może chociaż
k-swap :D
@Kierman: jeden z sensowniejszych sklepów, to Real Street Performance http://realstreetperformance.com/ w Polsce też jest dużo sklepów, ale ogólnie unikamy chińczyków :)
@JanuszAndrzejNowak: dzięki, miło mi :)
Fakt że mamy tutaj #qualitycontent
Ile Ty chcesz dmuchać? 1,5bara xD