Wpis z mikrobloga

@Kryspin013: Co poradzić jak jedna korporacja rozwija biblioteki które działają tylko pod ich zamkniętym systemem operacyjnym i tworzą to tylko pod zwykłego śmiertelnika?
Co nie @fervi?
Teraz rozwija się Volcan, który ma całkiem niezłą optymalizację.
@Kryspin013: @GotoFinal: Problem z DirectX12 i Vulkan jest taki, że nie jest używany. W sensie dobra - Vulkan jest powszechniejszy, ale dalej to garstka tytułów (może z 50 - 100). Upadek Windowsa 7 (za 2 lata?) będzie wyłaniał zwycięzcę

Dla dobra konsumenta lepiej by to był Vulkan, ale konsumenta to nie obchodzi, także tego :D
Problem z DirectX12 i Vulkan jest taki, że nie jest używany.


@fervi: No jak, directx 12 jest wspierany przez wiele gier, tylko brakuje gier które są napisane czysto pod directx 12 - bo dalej ca malo ludzi ma odpowiednią grafikę/system. Ale zalet directx 12 jest sporo, można nawet wykorzystać kilka różnych kart graficznych.
@GotoFinal: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_support
Zakładam, że lista jest aktualizowana.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_Vulkan_support

Oczywiście wszystko ma swoje wady i zalety. Zaletą Vulkana będzie to, że gra po powstaniu tylko dla Windowsa z bardzo dużym prawdopodobieństwem pójdzie bezbłędnie na Wine. Albo, że mając np. Windowsa 7 w teorii powinieneś móc wykorzystać Vulkana.

Każdy ma swoją wizję, ale przyszłość zweryfikuje ją. Gdyż to nie od nas zależy co będzie tak naprawdę i możemy sobie gadać ( ͡°
@fervi: tych vulkanowych to 1/4 to na mobilne :D Nie uznaje tego w kategorii gier ( ͡º ͜ʖ͡º)
a tak to wolałbym jednak popularność directx bo podoba mi się ten feature z wieloma kartami graficznymi i chciałbym by to się rozwijało
@GotoFinal: Przez lata wiele kart graficznych było i parę gier na krzyż wspierało :D Nie wiem jak jest z tym w Vulkanie, ale MOIM zdaniem to nie ma większego sensu z prostego powodu