Wpis z mikrobloga

Hej

Napisałem prostą aplikację w javie (LibGdx) i mam obecnie problem z grafiką do niej. Nie wiem jakich rozmiarów powinno być pole działania aplikacji względem telefonu jak i jaki powinien być rozmiar grafiki, żeby wyglądała dobrze.

1. Testuję aplikację na telefonie o rozdzielczości 720 na 1280px i nie wiem jakich rozmiarów ma być okno aplikacji (poprawna wartość to taka sama jak rozdzielczość telefonu?)?
2. Potrzebuję jednej głównej grafiki (powinna być na prawie całym widocznym polu aplikacji) która ma np. wymiary 500x500 (okrąg) i jak obszar aplikacji mam ustawiony na taką wartość to ładnie mi ten okrąg się rysuje. Ale jak już zmienię rozdzielczość na 720x1280 to się rozjeżdża/spłaszcza. Jak sobie z tym radzić?

----------
#grafika #grafikakomputerowa #gamedev
  • 7
@rubesom: libgdx ma viewporty więc Cię nie interesuje natywna rozdzielczość ;) nie wiem co masz na myśli mówiąc "okno aplikacji" to android nie windows ;) oczywiście im lepsza rozdzielczość grafiki tym lepiej będzie to potem wyglądać (nie będzie pixelozy)

Jeśli chodzi o rozciąganie to jest właśnie kwestia dobrania odpowiedniego viewportu - powinienes wybrać np ExtendViewport - poczytaj dokumentację wszystko jest super opisane ;)
@powaznyczlowiek: Ogarnąłem, trochę czasu mi to zajęło ale się udało.
Dzięki Tobie zaoszczędziłem mnóstwo czasu, bo bym próbował coś napisać co i tak było by do wykasowania (często tak się kończy ()). Dziękuję.
@powaznyczlowiek: Mam prostą grafikę okręgu, którą mi ładnie wyświetla ale po zmianie rozdzielczości zaczyna widać piksele. Czytałem jakieś stare posty o tym, że nie da się załadować do LibGdx'a grafiki wektorowej. Da się z tym jakoś uporać? Podobnie jest z widoczną kreską.
Dodam, że za Twoją radą skorzystałem z viewportów, sprawdzałem jak będzie to wyglądać na różnych i najlepiej chyba wychodzi z Fit'em. Grafika to załadowana textura (PNG) zrobiona w Inkscape
rubesom - @powaznyczlowiek: Mam prostą grafikę okręgu, którą mi ładnie wyświetla ale ...

źródło: comment_ad1nBtReidJArh8dvZYF5aZDHDM6w9MJ.jpg

Pobierz
@rubesom: faktycznie libgdx natywnie nie wspiera SVG (bardzo szkoda) są jakieś liby do generowania rastrów z SVG na androidzie więc teoretycznie mógłbyś to zastosować jako 3rd party ale ja trochę śledziłem ten temat i odradzam ;) jeśli chodzi o pixeloze - może stosujesz niewłaściwy filtering przy ladowaniu obrazka , przeczytaj to:

http://www.badlogicgames.com/wordpress/?p=1403

Do rysowania prostych kształtów możesz też wykorzystać ShapeRenderer ale na dłuższą metę to źle rozwiązanie do generowania całej grafiki
@rubesom: wszystko zależy od tego co chcesz robić - ja akurat bardzo lubię libgdxa i spędziłem z nim kupę czasu. Fakt faktem że ciężko w nim się pracuje z 3d i ciężko mi sobie wyobrazić stworzenie ogromnej i rozbudowanej gry w jedną osobę. Z drugiej strony libgdx daje Ci wszystko to co ma w sobie Java, nie ogranicza Cię żadnymi konkretnymi konstruktami i wspiera wieloplatformowość + ma super performance. Do małych