Aktywne Wpisy
tyr3q360 +497
niegwynebleid +289
- wprowadźmy przepisy jak w Szwajcarii czy Norwegii, gdzie płaci się mandaty od procentu zarobków, przez co kara boli tak samo biednego jak bogatego, bo tak to kary są śmiesznie niskie!!1
- polska wprowadza konfiskatę pojazdu za jazdę po alkoholu, przez co kara dla bogatego jest podobnie dotkliwa jak dla biednego
- nie no, tak nie wolno! A prawo, Bóg i demokracja? Musimy bronić bogatych i ciężej pracować! Obniżmy też podatki najbogatszym!
- polska wprowadza konfiskatę pojazdu za jazdę po alkoholu, przez co kara dla bogatego jest podobnie dotkliwa jak dla biednego
- nie no, tak nie wolno! A prawo, Bóg i demokracja? Musimy bronić bogatych i ciężej pracować! Obniżmy też podatki najbogatszym!
Napisałem prostą aplikację w javie (LibGdx) i mam obecnie problem z grafiką do niej. Nie wiem jakich rozmiarów powinno być pole działania aplikacji względem telefonu jak i jaki powinien być rozmiar grafiki, żeby wyglądała dobrze.
1. Testuję aplikację na telefonie o rozdzielczości 720 na 1280px i nie wiem jakich rozmiarów ma być okno aplikacji (poprawna wartość to taka sama jak rozdzielczość telefonu?)?
2. Potrzebuję jednej głównej grafiki (powinna być na prawie całym widocznym polu aplikacji) która ma np. wymiary 500x500 (okrąg) i jak obszar aplikacji mam ustawiony na taką wartość to ładnie mi ten okrąg się rysuje. Ale jak już zmienię rozdzielczość na 720x1280 to się rozjeżdża/spłaszcza. Jak sobie z tym radzić?
----------
#grafika #grafikakomputerowa #gamedev
Jeśli chodzi o rozciąganie to jest właśnie kwestia dobrania odpowiedniego viewportu - powinienes wybrać np ExtendViewport - poczytaj dokumentację wszystko jest super opisane ;)
Dzięki Tobie zaoszczędziłem mnóstwo czasu, bo bym próbował coś napisać co i tak było by do wykasowania (często tak się kończy (╥﹏╥)). Dziękuję.
Dodam, że za Twoją radą skorzystałem z viewportów, sprawdzałem jak będzie to wyglądać na różnych i najlepiej chyba wychodzi z Fit'em. Grafika to załadowana textura (PNG) zrobiona w Inkscape
http://www.badlogicgames.com/wordpress/?p=1403
Do rysowania prostych kształtów możesz też wykorzystać ShapeRenderer ale na dłuższą metę to źle rozwiązanie do generowania całej grafiki
Gdybym znał C# lub JS to wybrał bym pewnie unity3d.