Lotniskowa stacja Meteo w Katowicach Pyrzowicach zapowiada na dziś silny wiatr i wzrost temperatury nawet do +9 stopni.
Linie lotnicze jak i procedury firmowe zakładają dodatkowe czynności jakie należy wykonać w przypadku bardzo silnego wiatru, najczęściej jest to dołożenie podkładek pod koła, tak by goleń przednia jak i główne podwozie były zabezpieczone. Często dolewa się paliwa zaraz po przylocie a nie jak zazwyczaj przed odlotem (w przypadku nocowania). W skrajnych warunkach, kiedy podmuchy wiatru przekraczają 40 węzłów (ok 74km/h) mamy prawo przerwania obsługi, nie otwiera się również bagażników - szczególnie w samolotach cargo gdzie ich powierzchnia jest znaczna i stawia duży opór.
@Chicane: Nie, zajmuję się koordynacja tego wspaniałego bajzlu zwanego obsługą naziemną. @jabl: szczerze mówiąc nie mam bladego pojęcia. Jeśli miałbym strzelać to pewnie chodzi o ujednolicenie jednostki.
@jabl: Lotnictwo to ogólnie gatunek gdzie jeśli coś działa to się tego nie rusza. Bardzo duża część rzeczy która jest obecnie wykorzystywana ma swoje korzenie 40-50 lat temu (systemy naprowadzania np.).
Co do samych węzłów to tutaj już jest różnie. Głównie używa się węzłów i stóp ale to zależy od regionu. W Rosji np. dominują km/h. Tak samo z ciśnieniem. Głównie masz hPa ale występuje też w mm Hg (znowu Rosja).
@Vincenzo: Nie spotkałem się z takimi procedurami, zerkne jak do wiatrów huraganowych odnosi się manual np.Lufthansy. @epll: dzięki za bardzo ciekawy komentarz!
@airfield_ops: I tak musisz po bagaz podjechac rampa. Jak bardzo wieje to i maszyny maja zakaz wjazdu na plyte. Wiatr Cie zniesie, zrobisz male wgniecenie w samolocie to trzeba zglosic. Koszty napraw, samolot uziemiony...niby jest ubezpieczenie i "no blame policy", ale jak naprawde nawalisz (jawne ignorowanie zakazow/operowanie sprzetem bez uprawnien) to Cie pociagna za koszty.
@Pi0trek_23: Nie przechodziłem żadnych specjalnych szkoleń i kursów przed przyjęciem do pracy. W czasie rozmowy musisz wykazać się znajomością języka, a całość wszelakich szkoleń i kursów czeka Cię dopiero po przyjęciu.
Lotniskowa stacja Meteo w Katowicach Pyrzowicach zapowiada na dziś silny wiatr i wzrost temperatury nawet do +9 stopni.
Linie lotnicze jak i procedury firmowe zakładają dodatkowe czynności jakie należy wykonać w przypadku bardzo silnego wiatru, najczęściej jest to dołożenie podkładek pod koła, tak by goleń przednia jak i główne podwozie były zabezpieczone. Często dolewa się paliwa zaraz po przylocie a nie jak zazwyczaj przed odlotem (w przypadku nocowania). W skrajnych warunkach, kiedy podmuchy wiatru przekraczają 40 węzłów (ok 74km/h) mamy prawo przerwania obsługi, nie otwiera się również bagażników - szczególnie w samolotach cargo gdzie ich powierzchnia jest znaczna i stawia duży opór.
#pracbaza #samoloty #lotnictwo #ciekawostki
komemtarzeodnosniewrzuceniarurki.txt
@jabl: szczerze mówiąc nie mam bladego pojęcia. Jeśli miałbym strzelać to pewnie chodzi o ujednolicenie jednostki.
Co do samych węzłów to tutaj już jest różnie. Głównie używa się węzłów i stóp ale to zależy od regionu. W Rosji np. dominują km/h.
Tak samo z ciśnieniem. Głównie masz hPa ale występuje też w mm Hg (znowu Rosja).
Tak samo waga. Funty i kg ( ͡
@epll: dzięki za bardzo ciekawy komentarz!
@dzieckoxboxa: zwiększa sie masa