Wpis z mikrobloga

Czołem Mircy ( ͡° ͜ʖ ͡°) #groundhandling

Lotniskowa stacja Meteo w Katowicach Pyrzowicach zapowiada na dziś silny wiatr i wzrost temperatury nawet do +9 stopni.

Linie lotnicze jak i procedury firmowe zakładają dodatkowe czynności jakie należy wykonać w przypadku bardzo silnego wiatru, najczęściej jest to dołożenie podkładek pod koła, tak by goleń przednia jak i główne podwozie były zabezpieczone. Często dolewa się paliwa zaraz po przylocie a nie jak zazwyczaj przed odlotem (w przypadku nocowania). W skrajnych warunkach, kiedy podmuchy wiatru przekraczają 40 węzłów (ok 74km/h) mamy prawo przerwania obsługi, nie otwiera się również bagażników - szczególnie w samolotach cargo gdzie ich powierzchnia jest znaczna i stawia duży opór.

#pracbaza #samoloty #lotnictwo #ciekawostki
airfield_ops - Czołem Mircy ( ͡° ͜ʖ ͡°) #groundhandling 

Lotniskowa stacja Meteo w...

źródło: comment_iuOP3niddPwPJsCVvImnfQWbCCcVplQC.jpg

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
@jabl: Lotnictwo to ogólnie gatunek gdzie jeśli coś działa to się tego nie rusza. Bardzo duża część rzeczy która jest obecnie wykorzystywana ma swoje korzenie 40-50 lat temu (systemy naprowadzania np.).

Co do samych węzłów to tutaj już jest różnie. Głównie używa się węzłów i stóp ale to zależy od regionu. W Rosji np. dominują km/h.
Tak samo z ciśnieniem. Głównie masz hPa ale występuje też w mm Hg (znowu Rosja).
  • Odpowiedz
@airfield_ops: I tak musisz po bagaz podjechac rampa. Jak bardzo wieje to i maszyny maja zakaz wjazdu na plyte. Wiatr Cie zniesie, zrobisz male wgniecenie w samolocie to trzeba zglosic. Koszty napraw, samolot uziemiony...niby jest ubezpieczenie i "no blame policy", ale jak naprawde nawalisz (jawne ignorowanie zakazow/operowanie sprzetem bez uprawnien) to Cie pociagna za koszty.
  • Odpowiedz
@Pi0trek_23: Nie przechodziłem żadnych specjalnych szkoleń i kursów przed przyjęciem do pracy. W czasie rozmowy musisz wykazać się znajomością języka, a całość wszelakich szkoleń i kursów czeka Cię dopiero po przyjęciu.
  • Odpowiedz