Wpis z mikrobloga

Markę Geo w 1989 roku wymyślił koncern General Motors, by konkurować z azjatyckimi producentami w segmencie ekonomicznych autek do miasta. Uformowano spółki joint-venture z Toyotą i Suzuki i razem przystąpiono do wytwarzania kilku modeli, z których najwięcej powstało modelu Geo Metro, opartego technologicznie na Suzuki Swifcie.

Prezentowany model posiada silnik 1.3 litra, 16 v, 79 KM, czyli jest lepiej niż dobrze. Drugą generację Metro (na zdjęciu) chwalono za bardzo niskie spalanie, dynamiczny silnik i rzetelną ochronę pasażerów (wzmocnione drzwi, ABS, przednia i tylna strefa zgniotu, 5 poprzeczek zapobiegających bocznym uderzeniom). Po Chevrolecie Corsice, to drugi model z gamy GM, który miał światła do jazdy dziennej.

Dla 41% kupujących Metro to pierwszy samochód, 62% kupujących to kobiety, mediana wiekowa to 37 lat.

W 2008 pokuszono się o test Metro pod względem spalania, okazało się, że ustępuje tylko hybrydowym Hondzie Insight i Toyocie Prius ze spalaniem 5,6 l / 100 km w cyklu mieszanym, więc w latach 90. było niezwykle ekonomiczne.

Markę Geo zlikwidowano w 1997 roku, bo CEO wpadł na pomysł, by ograniczyć portfolio marek i sprzedawać małe autka miejskie jako Chevrolety.

Zachęcam do obserwowania tagu #rzetelnafura (lub czarnolistowania).

#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #geo #chevrolet
DerMirker - Markę Geo w 1989 roku wymyślił koncern General Motors, by konkurować z az...

źródło: comment_nL9kZsWNmEZq3pAN5o20OoQ1OP7ftkCe.jpg

Pobierz
  • 11
@DerMirker: jeszcze pamietam ze stał niedaleko kadett pod przebrandowany na pontiaca lemans () za dzieciaka pamiętam ze różne wynalazki stały u mnie na osiedlu,a teraz krajobraz motoryzacyjny stał się bardzo jednorodny.
W 2008 pokuszono się o test Metro pod względem spalania, okazało się, że ustępuje tylko hybrydowym Hondzie Insight i Toyocie Prius ze spalaniem 5,6 l / 100 km w cyklu mieszanym, więc w latach 90. było niezwykle ekonomiczne.


@DerMirker: mój Civic z 99 pali prawie 8 na 100 (,)