Wpis z mikrobloga

Ogromnie proszę o przeczytanie, i pokazanie tego wpisu jak największej ilości osób, które kupują przez internet.

fantastyczna pora na wyżalanie się, ale spróbuję.
Jestem sprzedawcą na Allegro. Złośliwi nazwą mnie "Januszem Biznesu".
Pracuję w firmie, która sprzedaje urządzenia elektroniczne. Już prawie
dwa lata jestem ciągle w kontakcie z ludźmi, którzy kupują u nas
sprzęt. Są to różni ludzie, każdy całkowicie od siebie inny.
Jest jednak jedna rzecz, która niesamowicie mnie boli.

Całkowita niewyrozumiałość, i społeczne uprzedzenia do takich ludzi jak ja.

Od kiedy tylko przypełzłem do firmy, starałem się wprowadzić
taktykę prokonsumencką. Wiecie, na wszystkie produkty normalna
gwarancja, nie jakieś 14 dni, albo 3 miesiące. Reklamacje polegają na odebraniu
sprzętu od klienta, za darmo, przez kuriera. Zawsze, ale to zawsze kładę
nacisk na to, żeby wszystko było załatwione tak jak należy, by klient nie musiał się
tułać w mailach, dzwonić miliony razy i zakładać dyskusje na Allegro.

Są jednak momenty, w których powinie się nóżka, i mamy lekkie opóźnienia.
Nie jesteśmy dużą firmą, żadnym molochem, a ludzie tak traktują każdego sprzedawcę na Allegro.
Wszystko musi być na już, jak najszybciej. Domagają się wymiany sprzętu natychmiast, jak tylko przyjdzie kurier
to od razu ma dać nowy sprzęt. Skąd możemy wiedzieć, co dostaniemy w paczce powrotnej? Czy ludzie myślą, że kurierów obchodzi co jest w paczce? Skąd możemy wiedzieć, czy ktoś czegoś nie uszkodził specjalnie,
czy nie jest to uszkodzenie mechaniczne (pomijając fakt, że w 100% i tak zawsze wszystko wymieniamy, nawet jeśli uszkodzenie faktycznie jest z winy klienta?

Dlaczego do jasnej cholery ludzie mają nas z góry na oszustów? Nawet jeżeli rozmawiamy z ludźmi szczerze,
mówimy jaki jest stan sprzętu którym się interesuje, nastawiają się negatywnie odgórnie, i zamiast choćby spróbować dogadać się po ludzku, od razu w momencie wystawiają taką negatywną opinię, że kopara mi opada?

Możesz być miły dla klienta, może kiedyś się zdarzy że wróci, może kiedyś się zdarzy że Cię komuś poleci, ale i tak to tylko "może".

Jedno czego możesz być pewien, to to, że jeżeli powinie Ci się noga to dostaniesz po mordzie. To strasznie przykre, i nie broniąc żadnych ludzi związanych z ostatnimi aferami hotelarskimi na wykopie można naprawdę dostać p-------a i rozumiecie, automatycznie zacząć wyładowywać swoje frustracje na innych ludzi. Oczywiście uważam że jest to złe, i nigdy tak nie zrobiłem, i przysięgam na własną matkę że nie zrobię.

Nikt nie stara się zrozumieć drugiego człowieka w tych czasach, nawet w momencie w którym wie, że jest okres świąteczny i przesyłki mogą się opóźniać. Nikt nie stara się zrozumieć, że coś może się przesyłce stać,
nawet jeżeli są w internecie tysiące filmików, na których kurierzy paczkami rzucają.

Mimo to dalej będę miły dla ludzi i zawsze będę się starał być jak najbardziej po ich stronie.
Proszę, żebyście plusowali ten wpis - bardzo pomożecie mi w wyleczeniu się ze zwątpienia w ludzkość,
i może znajdę tu jakieś pocieszenie, za to że ta pieprzona dobra karma nigdy nie wróciła.

Pozdrawiam cieplutko.
BannedUser - Ogromnie proszę o przeczytanie, i pokazanie tego wpisu jak największej i...

źródło: comment_kMPHdtAuISTpSnbr8jN9rt79gGATSRIE.jpg

Pobierz
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@BannedUser: może to wynikać to z tego, ze dobra obsługa, szybka wysyłka i inne, które rzutują na super sprzedawcę powinny być taka codziennością jak wysyłanie wynagrodzenia w czasie, i właściwie nikt nie powinen nawet wspominać w ofercie o prace, ze dają wynagrodzenie na czas, bo to powinno być normalna sprawa, a nie czynnością, która trzeba się chwalić. Tak samo jest wyżej, nikt nie robi znalezisk super sprzedawca, bo super sprzedawców
  • Odpowiedz
@BannedUser: pozytywny wpis, mimo tego, że czujesz czasami pewnie, że walisz głową w ścianę. Ja bardzo doceniam takie podejście do klienta, bywa tak, że przesyłam podziękowania sprzedawcy, gdy czuję, że jakoś się dodatkowo postarał i przysłużył, aby wszystko było okej. Powodzenia!
  • Odpowiedz
@BannedUser

@SzaryMyszeu: tak, ale na przykład nigdy nie spotkałem się ze znaleziskiem na głownej wykopu - SZOK, ZAJEBISTY SPRZEDAWCA NA ALLEGRO ROBI TO CO POWINIEN ROBIĆ KAŻDY SPRZEDAWCA!


Gwoli scislosci, po pierwsze - bywaja znaleziska, ktore chwala wybitnie pozytywne przyklady profesjonalizmu i chojnosci sprzedawcow w przypadkach, kiedy to oni cos spaprali.
A po drugie, to, co powinien robic zajebisty sprzedawca na allegro, to swego rodzaju oczekiwany standard w dzisiejszych czasach. Zachowujac sie profesjonalnie, dajac porzadna gwarancje i stajac przodem do klienta, zachowujesz sie jak nalezy, a nie cudownie, fantastycznie i z naddatkiem. To przykre i frustrujace, ale zapewnie procentuje i klienci wybiora
  • Odpowiedz
  • 0
@Bartpabicz dzięki. Wiem, że to mój obowiązek. Jest mi przykro dlatego, że przez to, że inni tego tak nie traktują, dobrzy sprzedawcy, włącznie ze mną, nie zawsze są traktowani w porządku.
  • Odpowiedz
  • 0
@rzydoMasonerya Nikogo nie informujemy, że zwracamy wszystko co się tylko da. Nie ma bannera w aukcji "Uwaga, jesteśmy jedyną firmą która da Ci nowy sprzęt nawet jak go zepsujesz!". Nie wiem gdzie tutaj mieści się psucie rynku.
  • Odpowiedz
  • 1
@BannedUser takie problemy ma chyba każdy co pracuje w handlu, nie tylko internetowym, trzeba mieć w------e i nie przejmować się, klienci niestety są strasznie roszczeniowi, dlatego odkąd sam robię w handlu to mam dużo większy szacunek do sprzedawców bo wiem jak ciężka psychicznie i niedoceniana jest to praca
  • Odpowiedz
  • 0
@pctr Właściwie głównie sprzedawcy czegokolwiek są wyrozumiali dla sprzedawców czegokolwiek. Pomijając ludzi, którzy kupują żeby sprzedac dalej i drożej jedną sztukę załóżmy laptopa na ostatnią chwilę. Im spieszy się zawsze, a każda minuta opóźnienia to strata klienta, a następnie negatywna opinia na temat firmy. Negatywy nie są złe, chyba że klient spuszcza z byle powodu na Ciebie wiadro pomyj w takiej opinii. To jest smutne.
  • Odpowiedz