Wpis z mikrobloga

Hej
Mam do napisania grę w statki w javaFX. Nie znam się za bardzo na architekturzę programów desktopowych, więc wymyśliłem dwa podejścia.

Pierwsze to coś w stylu restowego serwera. Obiekt gry udostępniałby metody w stylu makeMove, getGameState itp. (zwracające albo informację o braku tury gracza albo nowy stan gry) i odpowiednio gracze by wykonywali swoje ruchy.

Ale chwilę później wymyśliłem też sytuację odwrotną. Zrobić interface PlayerBehavior który zawierałby takie metody jak prepareBoard, makeMove, updateBoard itp. i gracze "zgłszaliby" się do gry po przez ten interface (np. jeden byłby kontrolerem FXowym, a drugi napisanym botem). Sam obiekt gry "zarządzałby" turami graczy odpowiednio wołając kolejne metody interface.

Które rozwiązanie wydaje wam się lepsze i dlaczego?

#java #naukaprogramowania #programowanie #javafx
  • 8
  • Odpowiedz
@krasnoludkolo: jak każdy prawilny programista szukasz gry w statki napisanej w javiefx - na pewno cos bedzie. pozniej albo analizujesz kod i robisz po swojemu albo kopiujesz wszystko na pale.

pozdrawiam
  • Odpowiedz
@krasnoludkolo: dlaczego nie zrobisz tego na jeden opisany przez siebie sposób? albo na dwa? dzięki temu będziesz mógł wyciągnąć wnioski, będziesz wiedział co lepsze, dlaczego, co będzie lepsze i kiedy? na tym chyba polega nauka , ale mogę się mylić w końcu 15k nie zarabiam ;)
  • Odpowiedz