Wpis z mikrobloga

Mirki, proszę o pomoc w sprawie #lpg!

Doświadczony gazownik poleca mi instalacje #lpgtech lub #zenith (zenit?) pro. Będzie to instalacja do samochodu z silnikiem VAG #1.8T 163KM. Nigdy nie słyszałem żadnych opinii o tych instalacjach.

Moja wiedza o LPG skończyła się na tym, że #stag to Polska firma a BRC to gotowce polecane w większości warsztatów. Jak to jest z wymienionymi wcześniej firmami?
  • 8
@morti92: LPGTech to firma założona przez byłych pracowników STAGa którzy mieli tam jakieś prywatne wojenki i koniec końców odeszli i założyli konkurencję ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mam w rodzinie w samochodzie instalację Techa i sprawuje się bez kłopotów, w zasadzie dobór sterownika to ogranicza się do tego co Twój gazownik preferuje, bo później to on zajmuje się zwykle serwisem.
Ważne żeby sterownik miał opcję tzw. zimnego VAGa,
@morti92: Jest raczej mniej popularnym systemem, jak były starsze wersje to był problem znaleźć kogoś kto ogarnia interfejs i system, obecnie to nie powinien być jakiś problem. Jeśli Twój gazownik ogarnia to nie widzę problemu w montażu tego systemu. Bardziej chodzi o resztę komponentów, sterownik to obecnie raczej najmniejszy problem.
Właśnie on zaleca albo Zenit albo LPGTech więc i z tym i z tym sobie poradzi a ja jestem zielony i nie wiem co lepsze :P. Zależy mi żeby działał dokładnie tak jak na benzynie i by nie szkodzil sercu autka :p
@morti92: O ile pamiętam Tech powinien mieć nieco tańsze sterowniki, więc jak zależy Ci na przycięciu kosztów chociaż odrobinę to można to zrobić w tym przypadku, zawsze to na tankowanie gazu będzie ( ͡° ͜ʖ ͡°). Oba sterowniki będą działać także to w sumie bardziej preferencja gazownika i Twojego portfela na ile możesz sobie pozwolić. 1.8Turbo to nie jest potwór wymagający ogromnych nakładów sprzętu i umiejętności regulacji,
@BasementThing: Przecież sterownik OBD daje dodatkowe możliwości strojenia w czasie rzeczywistym; wykorzystuje cały czas korekty SFT i LFT pobierane od ecu i (w zaleznosci od sterownika) potrafi w każdym cyklu obliczyc skład mieszanki, dzięki czemu nie widzimy różnicy w jeździe na benzynie i LPG a i gniazda zaworowe dłużej pożyją. Dlaczego odradzasz? Może chodziło Ci o wynalazki typu ISA?
@T34v2: Może to dziwnie zabrzmi, ale "za moich czasów" sterowniki typu OBD nie miały funkcji o których wspominasz, a jedynie pewne dodatkowe opcje podglądowe które zwykłemu użytkownikowi auta nie robiły żadnej różnicy, gazownikowi lub użytkownikowi zaawansowanemu a i owszem bo przydawały się do...ręcznego strojenia ( ͡° ͜ʖ ͡°). Przyznam że ostatnio nie śledziłem branży zbyt mocno z uwagi na emigrację i prawdopodobnie wypadłem z obiegu, czeka mnie