Wpis z mikrobloga

@kodishu:

W gospodarstwach domowych wybranych do udziału w panelu montowane są specjalne urządzenia tzw. telemetry. Są one podłączone są do telewizorów i dekoderów. Urządzenia rejestrują czas włączenia i wyłączenia telewizora oraz identyfikator odbieranej stacji (odbywa się to np. poprzez identyfikację nadawanego przez nią dźwięku). Dodatkowo, przy pomocy specjalnego pilota każdy członek gospodarstwa domowego, przedstawia się i informuje system, że właśnie zaczął lub skończył oglądać program. Piloty posiadają też przyciski dla logowania
Nielsen Audience Measurement badania telemetryczne prowadzi na grupie 2000 gospodarstw domowych (ponad 5000 osób powyżej 4. roku życia) 


@darek-jg czyli na podstawie badania 5000 osób, w co i tak nie wierzę bo przecież w taki dzień większość spędzał czas na imprezach nie przed telewizorem, mamy taki wykres z 8 mln oglądalnością? Ja rozumiem, że jest to uśredniane w jakiś sposób, jednak musi być obarczone sporym marginesem błędu.

@piotreek88
@ainam102
@kodishu: Każdy sondaż ma określone odchylenie standardowe i to da się w miarę łatwo policzyć. Nie chce mi się teraz tego robić, ale podejrzewam, że tutaj błąd nie jest stosunkowo duży. Milion to będzie max moim zdaniem.
@kodishu: To co prezentuje Kurski to wzorcowa manipulacja. To nie są dane telemetryczne Nielsena, tylko dane z Netii.

Netia zapewnia, że jej projekt nie jest konkurencją dla badania telemetrycznego realizowanego przez Nielsen Audience Measurement, ponieważ ma inne założenia i cele. Przede wszystkim bazuje na innym podstawowym wskaźniku oglądalności - nie pojedynczym widzu, tylko gospodarstwie domowym. W konsekwencji jeśli w domu telewizję oglądają jednocześnie dwie osoby z panelu, w pomiarze Nielsena zostanie