Wpis z mikrobloga

@heroas: Ford Focus 1.5 turbo 150 km. Znajomi właśnie odebrali taki w leasing, świetnie się prezentuje a dynamicznie też jest znakomicie. Jeśli jednak cenisz ekonomie można wybrać tą samą wersję silnikową z fabryczną instalacją gazową. Wtedy nic tylko śmigać.
@heroas: Jeżeli mówisz o kwocie brutto i celujesz w kombi klasy C to jest na styk. Jak jeszcze idziesz w diesla, to szału nie ma. Doprecyzuj:)

BTW, brakuje mi tu na liście nowego Tipo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@piperek: Skody całkiem OK, a co konkretnie polecasz?
@bidzej: A jakie modele Mazda, Kia, Hyundai / silniki są OK w tej cenie?
@PrinceOfDukes: Sprawdzone, że taki rabat da się uzyskać? :P Zadowolony?
@mor3nko: A jaka cena za takiego focusa? Orientujesz się?
@blueray: Cena netto np. 55-60k. Szukam czegoś atrakcyjnego i fajny stosunek mocy do ekonomii.
@ImReally: Mazda 3, Hyundai i30. Silnikowo Mazdy nie znam za bardzo, w Hyundaiu 1.4 T-GDi 140KM (1.4MPI jest prosty jak budowa cepa, ale troche dychawiczny). Jesli nie spieszy Ci sie bardzo, to mozesz poczekac pare miesiecy na nowego cee'da (aktualny jest o generacje do tylu w stosunku do blizniaczego i30 - i to dosc mocno widac).
Focus to tez fajna propozycja. I moze Tipo z najmocniejszym silnikiem.
@heroas oni za wyprzedazowy rocznik 2017 zaplacili 55 tys za kombiaka w wersji wyposazenia trend czyli podstawowej. Silnik wspomniany 1.5 ecoboost 150KM (ten sam silnik jest w wersji 182km i bardzo prosto mozna zwikszyc moc przez zmiane softu za grosze bez ustraty gwarancji to tak juz bonusowo)
@bidzej: Mazda 3 ma silnik prosty jak maluch. 2.0 niewysilona jednostka z dużym stopniem sprężania jak na benzynę. Bierze od samego dołu - zachowuje się jak Diesel. Wersja 120KM to elektronicznie obcięta wersja 165. Polecam w polączeniu z AT i w wersji z aktywnym tempomatem.
@heroas: dla mnie Koreańce odpadaja, w tej cenie tylko 1.4 DOHC lub 1.0 T-GDI (pierwszy mulasty, drugi pali jak #!$%@?) Skłoniłbym się ku Fieście z jakimś rozsądnym wyposażeniem, 1.0 EcoBoost to fajny i dobry silnik, Fabia jest dobrze wykonana, 1.0 TSI dobrze ciągnie zwłaszcza ten 110 KM i nie bierze nie wiadomo ile. Z rozsądnym wyposażeniem w tej cenie z VW tylko Polo a z Seata Ibiza, jest też Peugeot 208,
@ImReally: Z tym, że jest prosty jak maluch to bym nie szalał. Bezpośredni wtrysk paliwa, wspomniany wysoki stopień sprężania, kolektor wydechowy 4-2-1, e-iloop w wersji 165 KM, trochę tam też jest technologii napchanej. Ale póki co żadnych doniesień od awariach czy problemach poważnych nie słychać, a model jest 4 lata ponad na rynku. Osobiście jak użytkownik od ponad 3 lat też mazdę polecam.
@heroas: Nie napisałeś czy to kwota brutto czy netto to co podałeś. Ja akurat swojej nie mam w leasingu więc ci raczej nie pomogę w tym temacie. Natomiast katalogowo sensowna Mazda 3 to przynajmniej z 83k brutto. Na rabaty raczej nie masz co liczyć, bo Mazdy schodzą ciągle jak ciepłe bułeczki. Co najwyżej możesz ugrać wyposażenie dodatkowe taniej albo za free.
@heroas: Ja ze swoim zakupem postanowiłem poczekać do przyszłego roku ( ͡° ͜ʖ ͡°). Ale już po 20 min rozmowy z handlowcem miałem 10k rabatu, przedłużoną gwarancję i aluminiowe nakładki opc w cenie. Jeśli myślisz o astrze celuj w wersję dynamic (najkorzystniejszy stosunek wyposażenia do ceny), która oprócz fajnych bajerów ma też znacznie lepsze materiały wykończeniowe od niższych wersji. I jeszcze jedno, reflektory intellilux to absolutny must-have.
@heroas: Nie jeździłem mazdą, ale z tego co słyszałem fajny samochód, tylko jeśli chcesz raczej jakieś wyposażenie to trudno będzie się zmieścić z cena, do tego jak to w japońskich z rabatów nic raczej nie wyczarujesz, może smycz albo kubek dorzucą xdd. No i na pewno będzie rdzewieć po kilku latach, gwarantowane. Silniki tez fajne, szczególnie ze z tego 2.0 120KM zmieniając oprogramowanie da się zrobić 180KM.
@PrinceOfDukes: A Ople nie będą rdzewieć? :P słyszałem, znowu taką opinie o Oplach.

Chyba najbliższej mi do Seata - podjadę i popytam co i jak. Może jakaś Ibiza / Leon w tej cenie.