Wpis z mikrobloga

@Ro_bercik: Miałem przepięcie w domu. Ubezpieczyciel chce wypłacić kasę. Problem w tym, że stopień zużycia dla pralki i płyty indukcyjnej wyliczył na 34%, a dla mikrofalówki 53%, mimo, że mikrofalówka jest młodsza o 3 miesiące od pozostałych sprzętów. Czy możliwe jest, aby mieli takie rozróżnienie dla poszczególnych sprzętów?

  • 9
@Ro_bercik: No to trochę dziwne bo zazwyczaj za sprzęt do 5 lat wypłacają w wartości odtworzeniowej a nie rzeczywistej po uwzględnieniu amortyzacji. Możesz jakiś skan polisy podesłać na pirv bez danych osobowych ?
@AlNeri: hmm, informacja od pzu była taka że sprzęt jest uważany jako w przedziale do 5 lat. Ale patrze na rachunki które im wysłałem i pralka i płyta jest z 09.2012, a mikrofala z 12.2012. Czyli mikrofala jest jeszcze młodsza od nich o 3 miesiące i łapie się do 5 lat. a pralka i płyta powyżej 5 lat...
@Ro_bercik: Byłem przekonany, że dostałeś wypłatę ze swojego ubezpieczenia mieszkania. Jakbyś miał takie ubezpieczenie, to dostałbyś elegancko wypłatę wg rachunków bez żadnych odwołań. Teraz pozostaje Ci napisać pismo, że nie zgadzasz się z ich wyceną ponieważ przyznana kwota nie pozwoli Ci to przywrócić stanu rzeczy sprzed zdarzenia (jeśli oczywiście jest to prawda).
@AlNeri: Jeszcze nic nie dostałem. Tylko na portalu PZU widzę że przygotowali dokument, który przyjdzie do mnie pocztą z wyceną. Sprawdzę w domu swoją polisę, czy mam tam opcję pełnego zwrotu. Być może wówczas bardziej będzie mi się opłacało skorzystać ze swojego ubezpieczenie niż z zakładu energetycznego. Pytanie czy mogę to jeszcze odkręcić...
Moje ubezpieczenie jest również w PZU
@Ro_bercik: można ale czas na zgłoszenie szkody do własnego ubezpieczyciela to coś ok. 4 dni. Być może odmówią. Pogadaj ze swoim agentem bo to on bierze kasę za polisy i to on powinien obsługiwać a nie wypokowi pośrednicy :-) Jak nie dacie rady to wal na priv i pomogę (tylko, że musisz uzbroić się w cierpliwość bo nie odpisuję tak szybko jak dziś)