Wpis z mikrobloga

#finanse #kiciochpyta
Powiedzmy że mam 1000zł do odłożenia na okres przynajmniej 6 miesięcy. Posiadam konto oszczędnościowe plus w PKO BP na którym oprocentowanie dla mojego funduszu wynosiłoby 0,5%. Odsetki naliczane są miesięcznie, zatem zysk miesięczny wynosiłby 50zł (przed podatkiem)? Wydaje mi się że to zdecydowanie za dużo. Jak to wygląda w praktyce? Jestem zielonka jeżeli chodzi o sprawy finansów i bankowości.
  • 17
złe mnożysz. To wyjdzie 5zl na miesiąc czyli 60zl na rok


@NiePrzystosowanyDoZycia: Ty też źle mnożysz. Oprocentowanie jest podawane w skali roku, więc 5 zł odsetek wyjdzie nie na miesiąc, tylko na rok. Ponieważ odsetki są naliczane co miesiąc i kapitalizowane, to po miesiącu, z uwzględnieniem podatku, przybędzie 0,33 zł odsetek.

@MakuZo: Oprocentowanie tego konta to śmiech na sali. Konkurencja np. Bank Millennium oferuje 5x większe oprocentowanie. Przy kwocie kapitału
@Mefyou: Podałem przecież zysk po uwzględnieniu podatku. Wspomniałem również o kosztach alternatywnych, np. o opłacie za konto. Inflacji nie da się natomiast oszacować wprost liczbami, bo po pierwsze w ciągu 6 miesięcy raczej nie zrobi diametralnej różnicy przy takim kapitale, a po drugie nie wiadomo na co oszczędza OP, bo nawet jeżeli uśredniona inflacja wg jakichś oficjalnych wyliczeń wynosi około 2%, to wybranych towarów może przecież dotyczyć deflacja.
@eshabe: nie atakuje cie broń Boże (,) jeśli chodzi o Koszty alternatywne miałem ma myśli tzw koszty utraconych możliwość ( ͡º ͜ʖ͡º) z inflacja z tego co pamiętam średnia dla tego roku to coś pomiędzy 1.5% - 2% czyli całkowicie przewyższa oprocentowanie mimo że tyczy się nie wszystkich jak wspomniałeś dóbr w koszyku. (główny wzrost poziomu cen tyczyl się żywności i opłat
@MakuZo: No to rób tego na pewno na tym śmiesznym koncie oszczędnościowym w PKO, bo przez to opłatę za konto tylko stracisz, bo odsetki nie pokryją wysokości opłaty.