Wpis z mikrobloga

Witam mirki,
zepsuł mi się mikrofon w 3-4 miesięcznym telefonie - Samsung galaxy s8.

Trochę mnie irytuję fakt, że niemal nowy telefon i od razu będzie w nim grzebane, dlatego czy mogę żądać wymiany na nowy telefon?
Lepiej powołać się na rękojmie czy na gwarancję?
Telefon jest z salonu T-mobile.

Z góry bardzo dziekuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam serdecznie

#telefony #prawo
  • 13
  • Odpowiedz
@elgahir: żądać możesz, ale przedsiębiorca może się nie zgodzić i pod pewnymi warunkami może zaproponować inne rozwiązanie (chodzi tu przede wszystkim o łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru; charakter wady – istotna czy nieistotna; to, czy towar był wcześniej reklamowany)

I jak masz wybór zawsze wybieraj rękojmię bo wtedy przedsiębiorca, który sprzedał Ci towar jest odpowiedzialny, obowiązują go ustawowe terminy.
  • Odpowiedz
@Jade: Dziekuje za informację.

Telefon nigdy nie był oddawany na gwarancje - czyli jak to wygląda? Idę do punktu T-mobile i mówię, że chciałbym oddać telefon z tytułu rękojmi? I że bardzo bym prosił o wymianę telefonu na nowy?
  • Odpowiedz
@elgahir: no tak ale nie wymienią Ci tylko pewnie naprawią/wymienią mikrofon czy co tam jest zepsute. Pewnie dadzą Ci formularz i dokładnie przeczytaj co podpisujesz bo czasem zaznaczają że reklamacja na podstawie gwarancji. Możesz też wydrukować sam taką reklamację w 2 egzemplarzach, 1 dla Ciebie.
  • Odpowiedz
@Jade: lypa :( To, że mi naprawią mikrofon to nie wątpie, ale sam fakt jest dla mnie irytujący - bo będę bez telefonu minimum dwa tygodnie
  • Odpowiedz
@elgahir: @manikcs: być może się nie znam, ale pamiętam, że w Xperiach mikrofon zabezpieczony był membraną (S8 jest również wodoodporny). Ktoś kiedyś doradzał na forum użycie igły i później niestety telefon przestawał być wodoodporny. Być może w S8 jest inne rozwiązanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz