Wpis z mikrobloga

@Silvervend
@Helsantonio_Montes proszę bardzo. Właściwie to najprostsze rozwiązanie z możliwych. ( ͡º ͜ʖ͡º)

Historycznie, każde BMW ma numer projektu E - od Entwicklung, czyli rozwój. Liczba ta wzrastała stopniowo aż do 2 cyfrowych E93, w tym momencie liczby F przejęły numeracje. Oczywiście istnieją luki liczbowe, które można wyobrazić sobie tylko jako martwe projekty lub nowe samochody, które nigdy nie ujrzały światła dziennego. Mam nadzieję, że
  • Odpowiedz
@Silvervend co znaczy mixy?
E36 to 3
E34 to 5
E30 to 3
E39 to 5...
I te starsze miały jeden kod na serię niezaleznie od nadwozia, potem wprowadzili różne np. E90/E91/E92 to to samo autko, inne nadwozie.
  • Odpowiedz
@Silvervend bo odpowiednik Ax w Audi czy Fiesta<Focus to dla BMW 325i, 535i, 740i, które zaś wywodzi się serii czyli 3 + silnik 2.5 benzyna i masz 325i, 330d, 330ci itd.
Teraz pozostała logika czyli im większa cyfra tym mocniejsze auto 318d<320d ale oba mają 2.0d.
730d, 740d maja 3.0diesel, ale różna moc i osprzęt.
  • Odpowiedz
potem wprowadzili różne np. E90/E91/E92 to to samo autko, inne nadwozie.


@kipowrot: no wlasnie to sie robi powoli przegiecie, nie dosc ze namnozyli tych modeli do oporu, to jeszcze w ramach jednego modelu w zaleznosci od nadwozia jest inna nomenklatura i zmienia sie cyferka. teraz to samo robia z emkami, no i na przyklad nowe m5 to nie bedzie po prostu m5 g30 bo to by bylo za proste, zamiast
  • Odpowiedz