Wpis z mikrobloga

Październik 2017, Wrocław, centrum handlowe Wroclavia na trzy tygodnie przed otwarciem. Gargantuiczny polip, wysysający z ulic życie w promieniu kilku kilometrów, wyrósł naprzeciwko Dworca PKP i zaledwie 1300 metrów od wrocławskiego rynku. Aby umożliwić jego budowę radni zmienili w 2013 roku zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Pretekstem do budowy kolejnego handlowego giganta była przebudowa dworca autobusowego. Ten oczywiście w końcu też powstaje, stanowi 10% powierzchni centrum, ma w sumie 15 stanowisk (mniej niż miał i stary dworzec i ten tymczasowy) i podobno będzie w stanie obsługiwać 1000 autokarów na dobę. Nie będzie dla nich oczywiście żadnych miejsc postojowych, jest za to parking na 2200 samochodów. Podczas pierwszego weekendu po otwarciu wyjechanie z parkingu galerii będzie zajmowało kierowcom osobówek godzinę, na pomoc zostanie wezwana policja. Rzecznik prasowy Wroclavii zachęca, aby na przyszłość klienci przyjeżdżali na zakupy rowerami.
! Zdjęcie Corvus monedula / fotopolska.eu / facebook.com/krotkahistoriajednegozdjecia

Europa - galerie na przedmieściach, centra miast z zachowaną tradycyjną, odnowioną zabudową i stylowymi punktami handlowymi oraz licznymi terenami zielonymi.
Postkomunistyczna, cebulacko-konsumpcjonistyczna Polska - #!$%@? #!$%@? 10 GALERII W CENTRUM MIASTA JEDNA NA DRUGIEJ ZAORAJMY WSZYSTKO PRZEKUPMY URZĘDASÓW I NOWOCZESNYCH EUROPEJSKICH PREZYDENTOW DOJEBMY WSZĘDZIE GDZIE SIĘ DA BETONOWE ŚWIĄTYNIE JEDNĄ NA DRUGIEJ TWORZĄC Z CENTR MIAST SURREALISTYCZNY BETONOWY LAS SPOJNY ARCHITEKTONICZNIE JAK STOLICA POSTRADZIECKICH PAŃSTEWEK

#historiajednejfotografii #wroclaw #bekazwroclawia #polska #urbanistyka #makabryla #polskiemiasta #boldupy #gorzkiezale
KazachzAlmaty - Październik 2017, Wrocław, centrum handlowe Wroclavia na trzy tygodni...

źródło: comment_wJK2xUiBgAqQrXLFR7xLlrcbUJF5xUX1.jpg

Pobierz
  • 131
  • Odpowiedz
@Kazach_z_Almaty: są też plusy usytuowania takiego obiektu w centrum. Łatwy dojazd ze wszystkich dzielnic miasta na zakupy i do pracy, bo nie zapominajmy o tym że w takim miejscu pracuje bardzo dużo ludzi. Jeśli postawiłbyś taką galerię na obrzeżach, to nie zazdroszczę nikomu przebijać się przez całe miasto każdego dnia do i z pracy w godzinach szczytu.
  • Odpowiedz
@Kazach_z_Almaty: ale mi się Wroclavia zwyczajnie podoba i uważam że to zajebiste miejsce dla niej.
Polbus będzie miał swoje busy tam a Polskibus i inne Flixy na tymczasowym - nie widzę problemu, to raptem 50m z buta. Za to możliwość zrobienia zakupów, zjedzenia czegoś mniej dworcowego czy chociażby spalenia czasu w oczekiwaniu na połączenie pkp/pks w IMAXie to już duży plus. Handluj z tym.
  • Odpowiedz
@Bratkello: Warto jeszcze zwrócić uwagę, że wielokrotnie zapewniano że galeria będzie wtapiała się w historyczną zabudowę miasta (xD) i powstały też alternatywne projekty mające więcej sensu (uwzgledniające chociażby coś innego niż beton w budowie + zieleń), ale po co - lud się poburze w internecie pare dni i po sprawie, a lemingi przyjadą na zakupy i KUHWA PATRZ GRAŻYNA JAKI WYPAS i kiełba wyborcza sprzedana ( ͡° ͜ʖ ͡
  • Odpowiedz
Moim zdaniem to jedna z najciekawszych budowli na terenie Wrocławia, wyglądająca niezwykle nowocześnie i na swój sposób wzbudzająca podziw.


@SlaVkot: Z góry i oświetlona wygląda ciekawie, ale tej galerii nikt nie ogląda z góry tylko z poziomu ulicy, a tam wygląda jak jedna, wielka betonowa ściana.
  • Odpowiedz
Europa - galerie na przedmieściach, centra miast z zachowaną tradycyjną, odnowioną zabudową i stylowymi punktami handlowymi oraz licznymi terenami zielonymi.


@Kazach_z_Almaty: wszystko spoko, tylko to nie jest prawda - może galerie są mniejsze, ale są - i to powszechne
  • Odpowiedz
  • 8
@Kazach_z_Almaty pamiętam że już wcześniej cię szanowałem za jakiś wpis, ale za ten już z miejsca szanuję 3x bardziej

Usilna chęć do realizacji wszystkich błędów urbanistyki lat 70, jak przerabianie wszystkich ulic na miejskie autostrady otoczone barierkami i ekranami oraz #!$%@? na punkcie stawiania kolejnych galerii handlowych to jedne z czołowych powodów, dla których zastanawiam się nad dalszym sensem mieszkania w Krakowie.

To problem wszystkich dużych miast w Polsce i póki co
  • Odpowiedz
Budowanie nowych parków to piękna idea ale rzeczywistość jest taka że to kolejne siedliszcze meneli i sebów w dodatku teren ten byłby na utrzymaniu miasta którego na to nie stać. Alternatywą w tym przypadku jest albo piękny pustostan w sercu miasta albo nowa inwestycja która pobudzi gospodarczo okolice. Wybór jest dosyć oczywisty.


@Szumny: argument z Sebami i menelami to #!$%@? od rzeczy. Wykarczujmy parki, to i patologia zniknie, nie?
  • Odpowiedz
@shinX Podejrzewam że raczej będą chcieli powalczyć o Polskiego busa. Jeśli bedzie jeździł na tymczasowy to jest ryzyko że ludzie nie zajda do galerii. Jak na PKS bedzie parkowal- to już nie mają wyboru.
  • Odpowiedz
@Kolgarol: mi to w sumie obojętne bo pks/polskibus używam raz na 2 lata lub rzadziej, niemniej miałoby to sens z uwagi na popularność PB i częstotliwość kursów z Wro
  • Odpowiedz
@Szumny: To. #!$%@? o spójności architektonicznej we Wrocławiu gdzie co chwilę jest jakaś komunistyczna plomba XD Dziwne że tak "aktywiści miejscy" nie zabiegają o wyburzenie bloków przy pl. Nowy Targ
  • Odpowiedz