Wpis z mikrobloga

@stopaotestuje: Zupełnie nie rozumiem tej mody na te pseudoterenówki. Narobiło się teraz tych dziwnych połączeń SUV-ów z autami segmentu C i B, jeszcze trochę i zrobią crossovera na podstawie Toyoty Aygo ( ͡° ʖ̯ ͡°) Takie dziwne krzyżówki łączą najgorsze cechy SUV-ów i aut miejskich - małą ilość miejsca z brzydkim wyglądem. Ten Captur to takie podniesione i napompowane Clio - wygląda jak gimnazjalista na sterydach.
@kw401 prawda, ale captur przynajmniej wg mnie jeszcze wygląda. Zobacz suzuki ignisa, bo to twór o którym mówisz. Tak wiec captur ok ale za tą modę się strasznie płaci 10-20k więcej niż za clio...
@kw401: bo to właśnie jest napompowane przede wszystkim do góry clio - płyta podłogowa ta sama z tego co pamiętam tylko zmodyfikowana... wbrew pozorom takie nadwozie ma sens i jest bardzo praktyczne - duże auto do miasta to debilny pomysł - kiepsko z parkowaniem praktycznie wszędzie natomiast typowa klasa b nie zawsze się sprawdzi bo ilość miejsca jest mocno ograniczona jednak jak ktoś nie jeździ w pojedynkę. Do tego te tzw.
@Singularity00: żebyś mnie dobrze zrozumiał , reno robiło dobre auta już nie potrafio , to co teraz wypuszczają to się do niczego nie nadaje , jeszcze bronią się stylistycznie niektóre modele ale technicznie to zaczyna przypominać sprzęt agd policzony na 5 lat z brakiem możliwości taniej naprawy
@sailor_73: ale o co Ci chodzi? Co mnie obchodzi Twoja panda, tu jest mowa o renault napisałem że zwykłe 1.2 nie nadaje się do takiego auta, reno oferuje 1.2 - 75 koni co jest w Clio 4 i tragicznie sie tym jeździ. Turbina juz jako tako pozwala jechac normalnie z punktu A do B
@malinowydzem: 1.2 75km jest też w Capturze tak nawiasem mówiąc :D Pełna zgoda, że tym się nie da jeździć ale ten silnik to bazowa jednostka stworzona dla emerytów i przedstawicieli handlowych :D Nikt inny tego nie kupuje tylko bierze albo diesle albo benzynę 0.9 lub 1.2 TCe.

@sailor_73: a to tylko twoja teoria nie mająca żadnego związku z prawdą ;D
@sailor_73
@Singularity00
Panowie bez nerwów, dla jednego pewnie i 75 KM będzie wystarczające. Niestety mniejsze moce nie dość że mulą to tak mało nie palą. I ten dieselek też nie był super oszczędny, ale nawet załadowany jechał.

Teraz jeżdżę 1.2 130 KM w scenicu i trzeba sie nawachlować skrzynią. Już w dwie osoby czasem brakuje mu sił i ma zadyszkę
@stopaotestuje: ponoć teraz niemal każda marka ma ten problem. Jak jest w capturze to nie wiem, ale w clio po ponad 1.5 roku nic mi nie skrzypi a że zdarza mi się jeździć bez muzyki to jestem na to wyczulony jak mało kto :D Przez ten okres w zasadzie tylko raz słyszałem skrzypienie z klapy tylnej przy zjeżdżaniu z krawężników ale to nie jest nic niespotykanego i ASO ma na to
@Singularity00 są i mniejsze silniki w scenicu...

Co do skrzypienia, owszem clio jest jakoś lepiej złożone. Scenic captur kadjar jakoś nie bardzo. Czy wszystkie marki to nie, bo vag sie jakoś trzyma, ale Mercedes skrzypi jak cholera...
Co ciekawe azjaci mają dobrze spasowane wnetrza...

Niestety renault ma problem też z elektroniką, chociaż systemów tam napchane jak w mało którym aucie
@stopaotestuje: no właśnie wiem, że jest jeszcze 115km... przerażające jest, że w zasadzie te 130 km to jest max a to powinien być początek dopiero palety silników... wybór między 115 a 130 to żaden wybór. Ten sam problem jest w Megane... 130km a potem wielka dziura do wersji sportowych. Nie winię szczególnie za to Renault bo to samo jest w wielu innych markach. Jak widzę suvy wielkości kadjara i te silniki