Wpis z mikrobloga

Pytanie do wszelakiej maści speców od samochodów. Nadszedł czas na kupno trochę większego samochodu dla rodziny i jeden z pomysłów to peugot 407. Interesuje mnie wersja z 3 litrową benzyną ale jako że nie znam się zbytnio na mechanice to chciałbym się dowiedzieć czy z tym silnikiem nie wiążą się jakieś "niespodzianki". Koszty spalania pewnie nie najmniejsze, widziałem też wersje z LPG, czy ten silnik dobrze się dogaduje z instalacją? A może jakieś mniejsze pojemności dla tego modelu, zaznaczam że w grę wchodzi jedynie benzyna.
Czy automat w ok 10 letnim samochodzie daje radę czy ewentualna naprawa wiąże się z zepchnięciem auta z urwiska, bo naprawa będzie nieopłacalna. Z góry dzięki za porady.
#motoryzacja #peugeot407 #peugeot
  • 10
  • Odpowiedz
@oleum: 2.0 136 KM prostszy i tańszy w utrzymaniu. Pamiętaj, że koszty w V6 to nie tylko spalanie, ale też wymiany eksploatacyjne: drożej wyjdzie wymiana świec, ogólnie cokolwiek robisz przy takim motorze to zwykle więcej płacisz za robociznę, bo pod maską jest mniej miejsca.
W zamian dostajesz oczywiście dźwięk, kulturę pracy i osiągi, choć to ostatnie - zwłaszcza przy automacie - raczej szału w 407 nie robi.
  • Odpowiedz
@adikadik: Francuz bo mi się podoba, benzyna bo to drugie auto w rodzinie i mało będzie jeździć, 3.0, hmm chyba taka fanaberia, po kilku latach jeżdżenia 1.5 dieslem chciałoby się coś bardziej elastycznego.
  • Odpowiedz
@oleum: Troche o pugach wiem, więc:
Automat japoński 6 stopniowy - wytrzymały i nie ma co się bać jeżeli był dobrze serwisowany
3.0 v6 od PSA to jest ich najlepsza jednostka imo jaką w ogóle stworzyli - stara i prosta v6, podobno zakuta już w fabryce (nie wiem ile prawdy) w której nic się nie dzieje. Jedyna bolączka to to, że maksymalna ilość dostępnych obrotów jest niska jak na v6 i orginalne cewki zapłonowe lubią sobie paść.
Jeżeli chodzi o dynamikę, to wiadomo, że manual pojedzie lepiej niż automat, ale automat to jednak komfort + v6 w sedanie i SW chyba nie można było kupić w manualu, były tylko w coupe. Ogólnie producent jak pamiętam to podawał 8.5s do 100 w automacie.

Wiadomo, v6 pod maską zabiera bardzo dużo miejsca więc jak już pislai wyżej, licz się na większy koszt ekspolatacji bo trzeba np. kupić 6 świec, cięzej wymienić rozrząd itd ;) Co do spalania, to lepiej od razu kupić gaz bo te v6 jak i w sumie każdy inny silnik od PSA lubią gaz, a spalanie jest naprawde na
  • Odpowiedz
@miret210: o tym co mowisz to nie po taniosci tylko #!$%@? moda na potencjometry. w VAGach tez sie to chrzani na potege, japoncach rowniez. We wszystkim z paru strefowa klimą w zasadzie. Niestety z 1 ręki wiem.
  • Odpowiedz