Wpis z mikrobloga

Hej Mirki,

Złożyłem mailowo reklamację z tytułu rękojmi na kupiony przez internet kran, który po 2-3 tygodniach używania zaczął przeciekać w jego górnej części (na bocznej stronie szczytu kranu). Wygląda jakby od środka zrobiło się ognisko rdzy i przeszła na wylot (zrobił się purchel).
W odpowiedzi otrzymałem informację, że reklamacja została przekazana do serwisu producenta i ktoś powinien się ze mną skontaktować (sprzedawca również czeka na wiadomość od gwaranta).

Pytanie moje brzmi, czy sprzedawca może przekazać reklamację do producenta, skoro z tytułu rękojmi to właśnie sprzedający jest odpowiedzialny za (w moim przypadku) wymianę na rzecz nową i wolną od wad.
Przynajmniej ja tak rozumiem rękojmię ale może jestem w błędzie.

Wszelkie wskazówki/wyjaśnienia mile widziane.

#prawo #prawokonsumenckie #rekojmia
  • 6
  • Odpowiedz
@darek999: masz jakiś papier że zgłoszenie było z tytułu rękojmi? Bo w sumie gdyby nie ustosunkowali się w ciągu tych ustawowych 14 dni to poszedłbym i zażądał wydania rzeczy.
  • Odpowiedz
@Jade: Tutuł maila: Reklamacja z tytułu rękojmi
i w treści: Na podstawie art. 561 § 1 Kodeksu cywilnego, żądam wymiany kranu na wolny od wad (naprawa raczej nie jest możliwa).

Wystarczy?
  • Odpowiedz
Wysłałem do sklepu maila z zapytaniem do czego potrzebny jest serwis producenta i, że w związku z rękojmią to kupujący załatwia tą sprawę ze sprzedającym a nie gwarantem.
Następnego dnia mail i telefon z prośbą o potwierdzenie adresu na który mają wysłać nowy kran ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przez telefon miła atmosfera tak, więc + dla nich. Zobaczymy tylko czy kolejny kran nie będzie rdzewieć w takim tempie.
  • Odpowiedz