Wpis z mikrobloga

Karciane Mirki! W czasach otwartej bety #hearthstone dużo się tutaj udzielałem, ale ostatnimi czasy mój zapał do tej gry spadł. W sporej części przez podejście Blizzarda, rzadkie i słabe rebalancingi (i tylko nerfami), wzrost ceny gry i finalnie cancer druida.

Za to znalazłem (moim zdaniem) następcę tej #karcianki - Eternal. Gra czerpie dużo zarówno w #mtg jak i HS i moim zdaniem jest połączeniem najlepszych rzeczy z obu światów. Gra ma dużo większy stopień złożoności niż HS i jest true F2P (tak na poziomie #pathofexile f2p, srsly!). Co gra oferuje ciekawego?

1.System many jak w MtG - 5 kolorów many, sigile (lądy), multikolorowe decki. Mana screw i mana flood jak w starym dobrym MtG, ale są karty które pomagają sobie z tym radzić.
2.Prawie kompletny brak kart z RNG. Gram w #eternal od 2 tygodni i po przejrzeniu metagame znalazłem całe 2 karty z jakotakim elementem losowym, wszystko inne jest deterministyczne. Koniec przegrywania z Yoggiem!
3.Dużo ciekawszy system walki - atakujący deklaruje tylko stwory które biorą udział w natarciu, to obrońca decyduje, czy blokuje którymś stworem. Zbliżone to jest do MtG, ale jest też parę dodatkowych możliwości.
4.Fast Spelle, które można zagrywać w turze przeciwnika! Szczerze mówiąc jest to jedna z najmilszych dla mnie zmian w stosunku do Hearthstone, gdzie brak interaktywności pozwala istnieć deckom takim jak Exodia czy SMORC/face decki.
5.Chyba najlepsze - gra ma dwa tryby Areno-podobne. Forge jest zupełnie jak Arena w HS, ale gra się przeciwko AI. Draft natomiast jest jak draft w MtG. I tutaj wychodzi różnica podejścia i to F2P gry - po zakończeniu draftu zachowujemy karty! W obydwu trybach :) Bardzo łatwo jest w ten sposób stworzyć sensowną kolekcję, gram 2 tygodnie i mam już sporą część kart, nawet udało mi się złożyć 2 turniejowe decki
(Ale, full disclosure, kupiłem founder packa. Bo twórcy zrobili zajebistą grę i uznałem, że warto ich wspierać.)
6.Twórcy cały czas rozbudowują grę. Jakiś czas temu dodali tryb Puzzle, gdzie masz zagadki typu 'spot the lethal' - za rozwiązanie każdej dostaje się trochę złota, i sporo satysfakcji, bo trudne są. Łatwo w ten sposób nauczyć się mnogości interakcji, jakie w tej grze zachodzą między kartami. We're not in Hearthstone anymore :)
7.Najnowszy dodatek do gry to system levelowania frakcji. Tak jak w HS za wbicie levelu postacią dostajesz świecącą wersję karty z Basica, tutaj dostajesz golda, boostery, avatarki, emotki - mnogość dobra.

Aktualnie gra składa się z podstawki, 1 dodatku i 1 płatnej kampanii/przygody (goldem lub złotówkami). Druga kampania się zbliża, na reddicie spekulują też, że w okolicy grudnia może pojawi się drugi pełnoprawny dodatek. Z perspektywy nowego gracza i tak najważniejsza jest podstawka, znakomita większość kart które są aktualnie grane pochodzi z niej właśnie.

Gierka jest dostępna na windę, maca, androida i iOSa, więc dostęp jest raczej łatwy (ale to już chyba standard, jeśli o #ccg chodzi). Poniżej daję mój link referencyjny, jeśli założycie z niego konto dostaniecie 3 boostery + dwukolorowy deck po zakończeniu tutoriali. Ja z tego będę miał też jakieś bonusy ingame:

https://www.direwolfdigital.com/eternal/register/?ref=bed7f824-543d-4067-8151-c2cf9377026a

A jeśli ktoś nie lubi reflinków gra dostępna jest na Steamie (przy okazji zobaczcie opinie o grze!):

http://store.steampowered.com/app/531640/Eternal_Card_Game/

No nic Mirki, trochę się rozpisałem więc kończę powoli. Gra jest przezajebista i mega fajnie, że pojawiła się jakaś sensowna alternatywa do HS. Gram w HSa od zamkniętej bety, przez 2 lata prowadziłem śp. hearthcore.pl i organizowałem co tydzień otwarte turnieje, ale powiem Wam, że HS ostatnio mnie zmęczył. Eternal pozwoliło mi przestać zmuszać się do logowania do HS żeby zrobić daily questy co parę dni.

Czego także Wam życzę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 11
@PAT0S: Heh też byłem przez ostatni rok więźniem 'kosztów utopionych', ba wywaliłem nawet parę stów na ostatni dodatek (jak co dodatek w sumie). Ale Eternal mnie przekonał, że w pewnym momencie warto po prostu machnąć na to ręką i nie pchać się w to dalej, szczególnie że mi osobiście nie podoba się kierunek w którym Blizzard pcha HSa. Ale to oczywiście kwestia personalna.

BTW najlepszy sposób z radzeniem sobie z 'cost
@elmok: tez skorzystałem z refa, w hs prawie pełna kolekcja i nie zamierzam odstawiać, ale odbiłem się już od gwinta, faeria, shadovwerse, duelyst, smite i elder scrolls, zobaczymy jak będzie z tym eternalem :)
@elmok: Pierwsze 4 punkty to chyba mają zniechęcić do gry, już wole zagrać w mtg niż nie-mtg, które ma największe wady mtg... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
...ale przypuszczam, że element f2p przekonuje nowych graczy, więc gra sobie poradzi.
@KK44: Bardziej chodziło o kategorie ccg komputerowych, 'analogowy' MtG mnie np. już od lat nie kręci. A wersja MtG:online ma klienta z końca lat 90 chyba, więc nie bardzo jest o czym rozmawiać :)