Wpis z mikrobloga

Wykopiecie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tesla przedstawiła właśnie kolejny element swojej elektrycznej infrastruktury – stacje supercharger przeznaczone do centrów miast, które pozwolą na szybkie ładowanie samochodów podczas np. zakupów w centrum handlowym. Nowe ładowarki charakteryzują się dedykowaną mocą 72 kW dla każdego samochodu. Oznacza to, że podłączenie do jednej ładowarki kolejnego samochodu nie wpływa na prędkość ładowania tego pierwszego. Moc nowych ładowarek Tesli jest także wyższa od większości komercyjnie dostępnych ładowarek innych firm.

Link do znaleziska: Tesla przedstawia miejskie Superchargery

#tesla #samochody #technologia #ev
O.....Y - Wykopiecie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tesla przedstawiła właśnie kolejny element swoje...

źródło: comment_GFRNqCxPY3PqYuTxIM0Hx9rWAdEBbJ4d.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
@dktr: Nie jestem jakimś ekspertem, ale wydaje mi się, że więcej stanowisk ładowania w zasadzie unieważni prognozy/charakterystyki poboru energii, na których opiera się praca całej sieci energetycznej. Jeżeli pojawi się więcej takich stacji (i w dodatku coraz szybciej ładujących), to wydaje mi się, że możemy mieć bardzo wiele "pików" w zapotrzebowaniu energii. Nie wiem jak sobie zakłady z tym poradzą, bo nie znam procedur, ale na pewno podniosą ceny zanim
  • Odpowiedz
@miczal: Nie poradzą sobie bez wybudowania nowej infrastruktury albo elektrowni w pobliżu. Nikt u nas takich stacji nie postawi. Kto płaci za prąd? Kto płaci za przyłącze o określonej mocy - a dla marnych 100kW to już mało nie jest.
  • Odpowiedz
@miczal: Nie przesadzaj. 72KW to nie jest jakaś wielka moc. Tzn jak patrzysz pod względem zapotrzebowania na energię do domu to owszem jest to chora moc, ale w jak rzucisz okiem w moce w przemyśle to już to nie robi takiego wrażenia.
  • Odpowiedz
@AdamES: Zakłady produkcyjne, które mają jakąś moc pracują całą dobę. Tutaj bardziej chodzi o nieprzewidywalność pracy dość mocnych urządzeń - cztery takie stacje (co nie jest wielką liczbą) to pewnie 1/5 mocy przewidzianej na dużą galerię. Energia jest produkowana w oparciu o prognozy i wg mnie byłoby to bardzo niewygodne dla zakładów produkujących energię. Jestem ciekawy jak będą próbowali to rozwiązać, ale prawie na pewno będą w użytku stacje o
  • Odpowiedz
@dktr: A Tesla buduje stacje (na razie 3) na 40 stanowisk. Czyli potrzeba 20 * 145kW = 2,9MW. A, że straty jakieś są i współczynnik mocy to nie wyidealizowane 1 to jakaś podstacja na 3500kVA teoretycznie potrzebna :).

Ale wiadomo nigdy nie ma takiego obłożenia, baterie nie ładują się niestety cały czas tak samo szybko do tego będą dołożone baterie na wyrównywanie skoków więc może się w 2000kVA zmieszczą :)
anon-anon - @dktr: A Tesla buduje stacje (na razie 3) na 40 stanowisk. Czyli potrzeba...

źródło: comment_w58inUf6CtNEEcrvQgFdUfpkA1bwLWlN.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@OCISLY: W Polsce to się nie uda. Stanie Seba Golfem i pójdzie z Zośką na shopping połączony z uroczystą kolacją w Sphinxie, więc na bank przez pół dnia dwa miejsca będą zajęte stojącym skośnie z linią pomiędzy kołami, kapiącym olejem szrotem.
  • Odpowiedz
@miczal: Tesla jako bufor da swoje akumulatorowe powerpacki i będzie OK. W nocy jest tak duża nadwyżka energetyczna, że nie wiadomo co z tym robić, więc takie rozwiązania mogą bardziej pomóc niż tworzyć problemy.
  • Odpowiedz