Wpis z mikrobloga

Mircy spod tagu #motocykle #motocykle125 #125cc, mam #pytanie .
Nigdy w zyciu nie jezdzilem motocyklem, ale codzienne korki na dojazdowce do miasta coraz bardziej sklaniaja mnie do kupna jakiegos "wciskacza" o pojemnosci 125cc by nie robic osobnego prawka na motocykl. Nie mam jednak najmniejszego pojecia z czym to sie je.

Mam 190cm wzrostu wiec potrzebowalbym czegos sensownych gabarytow, czym moge spokojnie dojezdzac ponad 30 km do pracy i z powrotem. Czegos co jedzie przynajmniej te 100 km/h, ale wygodnie daje sie manewrowac w miejskich korkach, najlepiej jeszcze z pasazerem. Co moglbym kupic, jakie koszta trzeba szacowac (uzywka raczej)?

Jakie sa koszta utrzymania takiego motocykla? Gdzie sie to serwisuje, ile kosztuje taki serwis, jak awaryjne i problematyczne sa te maszyny? Ile kosztuja dajmy na to opony, czy sa detkowe czy bezdetkowe, czy zmienia sie je samemu? Jestem zupelnie zielony w temacie wiec #pomocy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 19
Dla wysokich przychodzą mi do głowy: Honda Varadero, Junak RS i Romet ADV PRO ... koszty utrzymania są naprawdę nieduże. Dopiero po kilku tysiącach zmienisz np łańcuch. A te kilka tysięcy robi się w ciągu roku przy normalnym użytkownaiu.
@ncpnc:
OC 100-200zł
spalanie 2,5-3litry
podstawowy ubiór 2tyś dla własnego bezpieczeństwa.
30km w jedną strone - idealny środek , chodź na trasie będzie brakowało Ci "prędkości" . Zazwyczaj to około 100km/h przelotowo.
@ncpnc: Jakbym czytał swoją historię:) Ja na początku tego sezonu kupiłem Varadero z 2009 roku. Zapłaciłem 9 tysięcy złotych. Jedni powiedzą że kwota chora za używany sprzęt ale nie żałuję ani złotówki. Po pierwsze: sprzedam w podobnej kwocie, bo one ciągle trzymają cenę. Po drugie - bezawaryjność. Po zakupie oddałem na standardowy serwis pozakupowy i jeżdżę do teraz.
Mam 194 cm wzrostu, jeździ się bardzo wygodnie zarówno w mieście (kupiłem na