Wpis z mikrobloga

Mirki ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Mój lokalny dostawca internetu co miesiąc wystawia wszystkim użytkownikom komunikat wzywający do uregulowania płatności. Komunikat ten jest wyświetlany każdemu bez znaczenia czy opłacał dostęp do internetu czy jednak zalega z płatnością.

Próba komunikacji po email z obsługą klienta nie jest możliwa, ponieważ dostawca zwyczajnie nie odpisuje na wiadomości. Teraz ponownie wysłałem wiadomość z prośbą o zdjęcie tego komunikatu i na zachętę dodałem zapytanie o ofertę, więc zobaczymy jutro czy odpiszą.

Kiedy pojawia się komunikat, to blokowane są wybrane porty, a może nawet wszystkie do 1000, a blokada wisi do momentu kliknięcia w przeglądarce w odnośnik potwierdzający przeczytanie wiadomości. Zmiana ustawień DNS (na przykład na 8.8.8.8 oraz 8.8.4.4) nie ma żadnego znaczenia.

Najbardziej mnie dręczy fakt, że jest to wciąż najlepszy dostawca w okolicy (wlan, przepustowość do 12/2Mbps z pingami około 10-15ms). Neostrada chodzi fatalnie, inni dostawcy oferują znacznie gorsze warunki (przepustowości do 5Mbps i wysokie pingi), a ja nie chcę przechodzić na internet z limitami transferu (np. po LTE).

Czy jest jakiś inny sposób na przekonanie dostawcy do porzucenia tych praktyk? Do kogo to zgłosić?

#januszebiznesu #januszeinformatyki #isp #dostawcyinternetu #wlan
  • 3
@Tacocat: Możesz próbować zgłaszać do UOKIKu albo zrobić jakąś imbę na wykopie ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Zazwyczaj imby na wykopie działają lepiej niż prawo.( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)