Wpis z mikrobloga

Opuszczany nos samolotu Concorde.

Samolot w układzie delta ląduje i startuje na dużo większych kątach natarcia niż samoloty o skrzydłach skośnych czy prostych, co powoduje problemy z obserwacją pasów startowych z kabiny pilotów.
Hydraulicznie sterowany nos, po wyprostowaniu zapewniał opływowy kształt aerodynamiczny podczas lotów naddźwiękowych. Po obniżeniu zaś, niezbędną widoczność podczas fazy startu i lądowania, a także podczas kołowania po płycie lotniska.
#ciekawostki #smiesznypiesek #samoloty #lotnictwo #aircraftboners #concorde
s.....w - Opuszczany nos samolotu Concorde.

Samolot w układzie delta ląduje i startu...

źródło: comment_DIhN3YeE8qHDqgsHn22vK7UY37ZvN77S.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mankhoody: @Smutna-zaba: podobieństwo wynikało raczej z powodu przyjęcia takich samych ogólnych założeń co do naddźwiękowego samolotu pasażerskiego.

Poza podobnym wyglądem, obie konstrukcje różni sporo:
- Znany z Concorde’a układ skrzydeł typu delta trzeba było uzupełnić dodatkowymi powierzchniami sterowymi z przodu kadłuba, tzw. canardami (w praktyce zmieniało to układ aerodynamiczny na „kaczkę”).
- Silniki tu-144 aby utrzymać prędkość Mach 2 musiały działać cały czas z dopalaczami. Silniki Concordea miały
  • Odpowiedz