Samolot w układzie delta ląduje i startuje na dużo większych kątach natarcia niż samoloty o skrzydłach skośnych czy prostych, co powoduje problemy z obserwacją pasów startowych z kabiny pilotów. Hydraulicznie sterowany nos, po wyprostowaniu zapewniał opływowy kształt aerodynamiczny podczas lotów naddźwiękowych. Po obniżeniu zaś, niezbędną widoczność podczas fazy startu i lądowania, a także podczas kołowania po płycie lotniska. #ciekawostki #smiesznypiesek #samoloty #lotnictwo #aircraftboners #concorde
Samolot w układzie delta ląduje i startuje na dużo większych kątach natarcia niż samoloty o skrzydłach skośnych czy prostych, co powoduje problemy z obserwacją pasów startowych z kabiny pilotów.
Hydraulicznie sterowany nos, po wyprostowaniu zapewniał opływowy kształt aerodynamiczny podczas lotów naddźwiękowych. Po obniżeniu zaś, niezbędną widoczność podczas fazy startu i lądowania, a także podczas kołowania po płycie lotniska.
#ciekawostki #smiesznypiesek #samoloty #lotnictwo #aircraftboners #concorde