Chce zrobić kanał. #!$%@?łem się jeżdżeniem po warsztatach i proszeniem ich o łaskę, bo każdy #!$%@? robotą. Zrobiłbym se taki mały, powiedzmy wys 180 cm szer 65 cm i dł 200 cm. Pod wiatą. Oczywiście ma być szybko i tanio, wstępny plan mam taki: 1. Wykopie dziurę większą o 10 cm niż chce kanał 2. Zrobie sobie z płyt OSB takie wnętrze- formę. 3. Dam folię izolacyjną między ziemią i betonem no i też między OSB i betonem. 4. Zaleje to betonem, dodam brojenie, sciany i podłoga grube na 10 cm.
Wiem, że mały i prowizorka, ale nic lepszego mi nie trzeba a wyszloby mnie to max 500 zl (piasek ze żwirem 100, cement 100, osb 200 folie i pierdoły do 100 zl, druty mam). Auta zwykle mają 4 metry więc mając 2 metrowy kanał powinienem dać rade wejść do kanały i sięgnąć środka, ale zwykle i tak się coś robi przy ośkach albo pod silnikiem. Co myślicie?
@darek-jg: ale czemu się nie uda? rozlezie się po zalaniu betonem? czy potem beton nie wytrzyma? co do OSB. to dam tam jeszcze wzmocnie to deskami i rozpórkami
@badtek: Musisz zrobić też jakieś odwodnienie chyba że teren nie jest zalewany, sama wilgoć też lubi się zbierać z betonu, przy robieniu tego wylewu pomyśl o półkach na narzędzia albo inne rupiecie
@badtek 190cm betonu + OSB :D pomyśl co może pójść źle. Przypominam, ze beton ma ciężar 2,5 krotnie większy od wody. Nie wspomnę także o dziurze w ziemi 1,8 z pionową skarpą :D znajdź kogoś poważnego bo się człowieku zabijesz w wykopie :D
@badtek: będzie za wąski. I to bardzo za wąski chyba ze chcesz robić tylko 126p/Cinquecento. Do normalnego auta będziesz miał dostęp tylko do korka od oleju. OSB + beton + 180cm to się nie może udać. Tylko murowany z cegieł/bloczków lub szalunek z desek z rozporami + równe zalewanie.
@badtek: może kup gotowy? https://www.olx.pl/oferty/q-kanal-samochodowy/ btw. u mnie w mieście dawniej było sporo ogólnodostepnych kanałów najazdowych do samodzielnych napraw ale już nie ma a być powinny( ͡°ʖ̯͡°)
To się nie uda,może poszukaj gotowego kanału wylewanego z wibrowanego wodoszczelnego betonu...
@darek-jg: > folia się porwie,osb nie wytrzyma naporu betonu a cały szalunek wypłynie na wierzch podczas betonowania,nie policzyłeś transportu materiałow,piasku i żwiru potrzeba ok.2 ton a cementu też więcej...nigdy tego nie robiłeś i jeszcze wiele rzeczy może pójść nie tak...
@darek-jg: taki garaż to 2 tys poza tym nie da się go wstawic bo musialbym rozbierać wiatę.
190cm betonu + OSB :D pomyśl co może pójść źle. Przypominam, ze beton ma ciężar 2,5 krotnie większy od wody. Nie wspomnę także o dziurze w ziemi 1,8 z pionową skarpą :D znajdź kogoś poważnego bo się człowieku zabijesz w wykopie :D
@Kartiww: co ma pójsc zle z tym OSB? zabezpiecze z zewnatrz plyty 15mm OSB folią, żeby nie zawilgły, a w środku zrobie konstrukcje wzmacniające i rozpierające z desek/łat których
@badtek: tak tak powodzenia. Jak będzie trzeba zdjąć miskę, skrzynie rozebrać zawias z dwóch stron, wymienić chłodnice, przegub, półoś, odkręcić kolektor od spodu i od tyłu, to se będziesz przestawiał ale przekleństwa w głowie. Nie lepiej zrobić odrazu szerszy i mieć problem z głowy niż po 2 robocie mieć pozdzierane łokcie? Idziesz w jakieś półśrodki a to #!$%@? pomysł. Jak chcesz tylko olej zmieniać ktoś wyżej pisał kop se najazdy i
@WiewiurPL: to nie jest #!$%@? pomysł, bo ja nie robie warsztatu, tylko chce mieć możliwość podglądniecia auta od spodu, sprawdzenia przewodów hamulcowych, pomalowania ich oraz proste rzeczy mechaniczne ktore moge zrobic sam. A mam #!$%@? dość jeżdżenia po warsztatach czekacha na ich łaskę żeby zobaczyć podwozie.
@badtek przy Twoich wymiarach to jest jakaś tona parcia betonu dołem. Ściany szaluje się systemowo, albo tak jak w twoim przypadku szaluje się beczkę, ale napewno nie z OSB wzmacnianego łatami bo można przy tym zginąć. Dla swojego dobra skonsultuj się z kimś kto ma pojęcie o betonie i wykopach albo odpuść sobie.
@badtek To będziesz to zawdzięczał tylko szczęściu. Pracuje na co dzień przy dużo większych betonowaniach i widziałem przypadki gdzie systemowe szalunki puszczały bo cieśla nie dociągnął jednego z parunastu zamków. Wolę o Tobie nie czytać w gazecie więc doradzam. Zrobisz jak chcesz.
@Kartiww: To nie jest duże betonowanie, wejdzie tam niewiele ponad 1 m3 betonu. Niby dlaczego masz czytać o mnie w gazecie? że mi ten szalunek padnie i beton się rozleje? Jak już, to takie rzeczy najwyżej na mirko poczytasz ;-) Nie zrozum mnie źle, ale wydaje mi się, że troche źle szacujesz ryzyko. Napisałem, że bede to wspierał deskami czy łatami, pomyśl sobie że w środku zrobię szkielet, do środka przymocuję
Zrobiłbym se taki mały, powiedzmy wys 180 cm szer 65 cm i dł 200 cm. Pod wiatą. Oczywiście ma być szybko i tanio, wstępny plan mam taki:
1. Wykopie dziurę większą o 10 cm niż chce kanał
2. Zrobie sobie z płyt OSB takie wnętrze- formę.
3. Dam folię izolacyjną między ziemią i betonem no i też między OSB i betonem.
4. Zaleje to betonem, dodam brojenie, sciany i podłoga grube na 10 cm.
Wiem, że mały i prowizorka, ale nic lepszego mi nie trzeba a wyszloby mnie to max 500 zl (piasek ze żwirem 100, cement 100, osb 200 folie i pierdoły do 100 zl, druty mam).
Auta zwykle mają 4 metry więc mając 2 metrowy kanał powinienem dać rade wejść do kanały i sięgnąć środka, ale zwykle i tak się coś robi przy ośkach albo pod silnikiem.
Co myślicie?
#budownictwo #mechanikasamochodowa
https://www.olx.pl/oferta/auto-kanal-samochodowy-warsztatowy-szczelny-odlew-betonowy-do-garazu-CID619-ID7JLpb.html
OSB + beton + 180cm to się nie może udać.
Tylko murowany z cegieł/bloczków lub szalunek z desek z rozporami + równe zalewanie.
btw.
u mnie w mieście dawniej było sporo ogólnodostepnych kanałów najazdowych do samodzielnych napraw ale już nie ma a być powinny( ͡° ʖ̯ ͡°)
@darek-jg: > folia się porwie,osb nie wytrzyma naporu betonu a cały szalunek wypłynie na wierzch podczas betonowania,nie policzyłeś transportu materiałow,piasku i żwiru potrzeba ok.2 ton a cementu też więcej...nigdy tego nie robiłeś i jeszcze wiele rzeczy może pójść nie tak...
@darek-jg: taki garaż to 2 tys poza tym nie da się go wstawic bo musialbym rozbierać wiatę.
@WiewiurPL: co ty gadasz? przecież zawsze mogę sobie ustawić auto bliżej lub dalej krawędzi.
@Kartiww: co ma pójsc zle z tym OSB? zabezpiecze z zewnatrz plyty 15mm OSB folią, żeby nie zawilgły, a w środku zrobie konstrukcje wzmacniające i rozpierające z desek/łat których
Idziesz w jakieś półśrodki a to #!$%@? pomysł. Jak chcesz tylko olej zmieniać ktoś wyżej pisał kop se najazdy i
@WiewiurPL: to nie jest #!$%@? pomysł, bo ja nie robie warsztatu, tylko chce mieć możliwość podglądniecia auta od spodu, sprawdzenia przewodów hamulcowych, pomalowania ich oraz proste rzeczy mechaniczne ktore moge zrobic sam. A mam #!$%@? dość jeżdżenia po warsztatach czekacha na ich łaskę żeby zobaczyć podwozie.
Nie zrozum mnie źle, ale wydaje mi się, że troche źle szacujesz ryzyko. Napisałem, że bede to wspierał deskami czy łatami, pomyśl sobie że w środku zrobię szkielet, do środka przymocuję