Wpis z mikrobloga

Mirasy, przymierzam się do kupna Giulietty i rozważam benzynę 1.4 120km (słyszałem, żeby unikać multiaira). Czy ktoś z Was ma tutaj Bellę z tym silnikiem, jak tak to niech opowie jak mu się sprawuje, czy jest awaryjna i sprawia jakieś problemy. Robię około 20k rocznie, zaznaczam, że #!$%@? kupowanie diesli po przykrym doświadczeniu z N47 z BMW.

#alfaholicy #pytanie #motoryzacja
  • 7
@sid03: niestety nie posiadam jeszcze ale choruje mocno na Giuliette. Poczytalem dosc sporo i wiem ze jak benzyna to tylko z tym silnikiem. Prosta fiatowska konstrukcja. Latwy serwis i niedrogi. No i lubi lpg ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Multiair nie jest taki straszny, ale w dluzszej perspektywie uzytkowania na pewno jakis serwis bylby wymagany. Zalezy od stanu i przebiegu.
@sid03: na mam TB ale 1.4 155 w MiTo. Ogólnie silnik bajeczka, zero picia oleju, jezeli ekonomia to latwosc instalacji gazu. Tani w serwisowaniu.

W moim przypadku trasa dynamicznie 7.5L. Miasto zalezy od korków ale od 10 do 12. Raz mialem 14 ale to 3 km jechalem 30 minut.

Co do 120km ja bym nie brał takiego słabego silnika. Gdybym dzisiaj kupował MiTo to bralbym 170km (Od 2011 roku poprawili moduł.)
@sid03 1.4 120 fiat montował do wszystkiego. I chyba montuje dalej. Sprzedawany z fabrycznym gazem. Jeden z niewielu przedstawicieli downsizingu, gdzie zabieg ten (a może planowane zużycie) nie rujnuje 2/3 właściciela. Chociaż historia zna przypadki gdzie już 1. właściciel nie dotrwał do końca gwarancji, bo inżynier... oj, księgowi źle wyliczyli ;)
@konradk1: No występuje tez dla przykładu chyba w astrze i corsie, wiec to pewnie to samo. Dobrze czytać te opinie, tylko utwierdzam sie w swojej decyzji ( ͡° ͜ʖ ͡°)