Wpis z mikrobloga

@mmichalus: Jeśli nie jest to twoja pasja to raczej nie warto. Nie jestem pilotem. No i lepiej pierw upewnić się o stan zdrowia, bo uczyłem się z kolesiem, który zmienił kierunek, bo mu na 3 roku studiów znaleźli jakąś wadę, rzekomo dyskwalifikującą z zawodu.
@mmichalus: Czytałem że na start taka europejska wypłata waha się od 3000-5000 euro w zależności od kraju, rekordowe wynagrodzenia jakie widziałem to rzędu 30k $ ale wymagane minimum kilkadziesiąt lat doświadczenia + musiałbyś całkowicie poświęcić się pracy żeby zarabiać takie sumy.
Jest określona ilość godzin którą w miesiącu można wylatać maksymalnie, no ale jak wiadomo sam lot to nawet nie 50% pracy pilota, do tego dochodzą dni typu stand by.
@mmichalus: na start 2-4 k euro. Zależy od linii i stawek. doświadczony kapitan potrafi zgarniać 10k euro+. Czasami z Azji są ogłoszenia kontraktowe dla doświadczonych kapitanów dla długodystansowców z pensją rzędu 40k euro
Od razu uczulam, że pilot ma też większe wydatki - jeździ na lotnisko, a ono raczej nie jest w centrum miasta. Na lotnisku tanio nie jest jeśli będzie chciał kupić kanapkę. 2 razy do roku musi zdawać symulator
Praca wg przepisów to 100 godzin w miesiącu, 1000 w ciągu kolejnych 12 miesięcy i 900 w roku kalendarzowym.


@mmichalus: warto dodać, że są to godziny "blokowe", od ruszenia do zatrzymania samolotu, więc np. czasami będąc w pracy 10+ godzin wylatasz w rzeczywistości 5 - dużo zależy od typu samolotu i długości wykonywanych połączeń. Stawki podane przez @mmichalus są poprawne, pierwszy oficer w Rayanair będzie zarabiał na start w okolicy górnej