Aktywne Wpisy
Zjadlem_Babcie +430
100 razy wole Żyda który chroni swoich niż hamas który chowa się między dziećmi i chorymi, wole Żyda który chroni swoje dziecko niż Palestyńczyka który wysyła swoje dziecko na merkavy, wole Żyda który w sobotę idzie do bożnicy niż Palestyńczyka który najpierw spuści #!$%@? swojej kobiecie a potem pójdzie palić samochody na ulicy w imię „allahu akbar”. Wykopki, Mieszacie pojęcia, wartości i logikę z gownem byle tylko #!$%@? „zymianom”. Pieprzyć wasz bambizm
soshiu 0
Zerwalismy jakis miesiąc temu, prawdopodobnie miala na oku innego ale nie wiem jaki byl glowny powod zerwanai, moze sie znudzila mną po prostu. Poblokowalem ją wszedzie, ale zapomnialem że ma jeszcze jakieś inne konto i z niego do mnie napisała cos takiego wczoraj. Co mam o tym myślec? #pytanie #rozowepaski #niebieskiepaski #zwiazki #logikarozowychpaskow
Teksty buddyjskie, podobnie jak Upaniszady, ukazują nietrwałość ciała, które składa się z elementów podlegających rozkładowi i nie może być utożsamiane z istotą człowieka. Jednak to tak nietrwałe ciało może trwać nawet przez sto lat, podczas gdy świadomość w tej samej chwili pojawia się i ginie. To, co nazywamy naszym "ja", duszą, osobowością, jaźnią, jest zatem jeszcze bardziej nietrwałe niż ciało, a tożsamość osoby jest jedynie pozorna. Koncepcja chwilowości, a nawet nierealności istnienia wszelkiego elementu psychicznego, którą rozwija metafizyka buddyjska (...) jest do pewnego stopnia psychologicznie użyteczna. Skłania bowiem do uwolnienia się od pozbawionego dystansu przywiązania do własnego życia oraz istnienia osób nam najbliższych. Usiłuje tym samym przezwyciężyć wyłączność naszych przeżyć, dla których życie, śmierć i ból jednej istoty są ważniejsze niż życie, śmierć i ból innej. "To, co się kocha, przynosi jedynie ból i cierpienie". Te słowa Buddy wypowiedziane do ojca, któremu zmarło dziecko, mogą przerażać konsekwencją w odmowie pocieszenia. Godzą jednak w egoizm zachłannej rozpaczy, dla której nie istnieje nic poza własnym bólem i stratą.
Bohdan Misiuna - Metafizyczne źródła pesymizmu, 1999