Spieszę się do pracy i nie mam czasu na dłuższy opis, więc tylko napiszę, że w nowym filmie pokazuję, jak zamienić implikację na alternatywę. Przy okazji w drugiej części filmu (m.in. korzystając z równoważnego zapisu implikacji jako alternatywy) wyprowadzam prawo logiczne zwane zasadą kontrapozycji. #pieknomatematyki
@kravforth: Jeżeli to jest pierwszy raz kiedy użyłeś tabelki do rozwiązywania zdań logicznych, jest szansa że ktoś młodszy (gimnazjum) nie załapie o co chodzi. Zastanawia mnie też do kogo kierujesz te filmy. Ja wiem o czym mówisz i rozumiem to, miałem matematykę na studiach i w liceum. Pytanie czy do mnie chcesz dotrzeć, czy do początkujących. Jeżeli do tych drugich, to proponuję spróbować użyć częściej podswietleń/oznaczeń, w celu wyraźnego wskazania
@kysko Nie jesteś pierwszą osobą, która zwraca mi na to uwagę :D Staram się przede wszystkim mówić klarownie. Nagrywając pomagam sobie gestykulacją, staram się wczuwać, ale jednocześnie chcę kontrolować ekspresję, bo obawiam się, że jest pewna granica, po przekroczeniu której wszystko by było zbyt chaotyczne i nie do końca jasne. Niemniej jednak staram się i będę się starał pogodzić klarowność z ekspresją.
@Pitzonik: Oczywiście, że taka opinia jak Twoja jest dla mnie cenna, dzięki! Odnośnie podkreślania/malowania, czasem uświadamiam sobie, że mogłem coś zaznaczyć, ale żeby móc robić takie poprawki, musiałbym pracować na warstwach. Do tej pory podchodziłem do tego niechętnie, bo 50 - 100 warstw na film to dużo. Jeśli chodzi o podświetlanie, sprawdzę czy program którego używam ma taką funkcję. Faktycznie, takie tymczasowe podświetlanie byłoby fajne :)
Jeśli chodzi o moją grupę docelową, to chętnie Ci odpowiem: 1. Ktoś taki jak ty, czyli: miał matematykę na studiach, niekoniecznie ma z nią do czynienia na co dzień, ale rekreacyjnie czasem coś obejrzy, 2. Ogólnie informatycy, inżynierowie, osoby z branży finansowej - ludzie w wieku 25+ z dobrymi zdolnościami analitycznymi (niektórzy należą do obu grup 1.
#pieknomatematyki
Zastanawia mnie też do kogo kierujesz te filmy. Ja wiem o czym mówisz i rozumiem to, miałem matematykę na studiach i w liceum. Pytanie czy do mnie chcesz dotrzeć, czy do początkujących. Jeżeli do tych drugich, to proponuję spróbować użyć częściej podswietleń/oznaczeń, w celu wyraźnego wskazania
Odnośnie podkreślania/malowania, czasem uświadamiam sobie, że mogłem coś zaznaczyć, ale żeby móc robić takie poprawki, musiałbym pracować na warstwach. Do tej pory podchodziłem do tego niechętnie, bo 50 - 100 warstw na film to dużo. Jeśli chodzi o podświetlanie, sprawdzę czy program którego używam ma taką funkcję. Faktycznie, takie tymczasowe podświetlanie byłoby fajne :)
Jeśli chodzi o moją grupę docelową, to chętnie Ci odpowiem:
1. Ktoś taki jak ty, czyli: miał matematykę na studiach, niekoniecznie ma z nią do czynienia na co dzień, ale rekreacyjnie czasem coś obejrzy,
2. Ogólnie informatycy, inżynierowie, osoby z branży finansowej - ludzie w wieku 25+ z dobrymi zdolnościami analitycznymi (niektórzy należą do obu grup 1.