Wpis z mikrobloga

@pawel-gibek: Czyli jak ktoś potwierdzał wszystko 1 kodem przez tyle czasu, a nagle, bez wcześniejszej wiadomości od banku na temat zmiany działania systemu, wklepuje 3 razy kod z smsów? Nie usprawiedliwiam złodziejstwa, ale ludzie są sami sobie winni.
  • Odpowiedz
Nie usprawiedliwiam. Nie mam zamiaru się żalić, że moi Rodzice zostali okradzeni. Przedstawiam tylko schemat działania. Być może dzięki temu komuś innemu zapali się czerwona lampka...
  • Odpowiedz
Czyli jak ktoś potwierdzał wszystko 1 kodem przez tyle czasu, a nagle, bez wcześniejszej wiadomości od banku na temat zmiany działania systemu, wklepuje 3 razy kod z smsów? Nie usprawiedliwiam złodziejstwa, ale ludzie są sami sobie winni.


@Bajczarz: Jak zwykle musi się pojawić jakiś nieomylny AS z tekstem "ofiary same są sobie winne".
Wchodzę na konto raz na miesiąc i musiałbym przy każdym wejściu czytać 30 komunikatów od banku. Elo.
  • Odpowiedz
@Bajczarz: Proponuję czytać ze zrozumieniem! Nie kwestionuję winy Użytkownika, który zatwierdził działania na swoim koncie. Powtarzam - celem mojego wpisu jest informacja, że pojawił się nowy schemat działania cyberprzestępców. Od wcześniejszych różni się tylko trochę, ale jednak to może zrobić różnicę. To, że technologia jest nieomylna wcale nie usprawiedliwia cyberprzestępców.
  • Odpowiedz
@pawel-gibek a jeszcze jedno pytanie. Jak było zabezpieczone konto? Maskowane hasło i obrazek przy numerze logowania? Wiem, że to ostatnie to marne zabezpieczenie, ale zawsze to lepsze niż nic.
  • Odpowiedz
@Bajczarz: Też pluję sobie w brodę, że nie uczuliłem Rodziców na wszystkie sytuacje... Pierwszy SMS, z potwierdzeniem transakcji do Orange, został przeczytany dokładnie. Kolejne już nie. Może to jest nowy schemat...?
  • Odpowiedz
@pawel-gibek Kurde, niezle jaja. Daj znać jutro jaki był adresat wiadomości bo wątpię czy ktoś zdołał się podszyć pod 2425/BZWBK24. Moze nadawca użył jakiejś podobnej nazwy typu BZBWK24 czy coś...
  • Odpowiedz