Aktywne Wpisy
Cinoski +14
marian-stefan +458
Czego nie rozumiesz polaczku? Jesteś po prostu spięty, nie to co ci wyluzowani hiszpanie.
#lewandowska #lewandowski #p0lka
#lewandowska #lewandowski #p0lka
Skopiuj link
Skopiuj linkWykop.pl
Kupiłem na Allegro (dosłownie, bo w oficjalnym sklepie Allegro) depilator IPL dla żony. Wyjęliśmy go, przetestowaliśmy i... stwierdziliśmy, że się nie sprawdza. Nie to, że nie było efektu, bo efekt widoczny jest dopiero po kilku sesjach, tylko po prostu - jednak nie było to to, czego oczekiwaliśmy. Tak więc zgodnie z 14-dniowym prawem zwrotu skorzystałem z formularza Allegro i odesłałem towar.
Minęło 14 dni od odebrania sprzętu przez Allegro - pieniędzy ni widu nie słychu. Napisałem maila, czekam dwa dni - nadal cisza. Dzisiaj w końcu dzwonię do Allegro, czekam 10 minut na konsultanta.
Efekt - pani się dowie, kiedy zwrócą pieniądze, ale ma w systemie informacje z magazynu, że towar był używany, więc stracił 15% na wartości i o tyle mniej mi zwrócą...
Wszystko pięknie, ale że co? Za kilka pstryknięć chcą 150zł? Przypomniałem Pani o ustawie o prawach konsumenta i o tym, że przetestowanie przedmiotu - o ile się go nie uszkodzi - nie może prowadzić do obniżenia wartości. Jednak pani nieugięta i że odpisze mi oficjalnie na maila...
No ciekawe co odpiszą, bo ustawa mówi jasno:
Czy wyjęcie z opakowania i przetestowanie wykracza poza korzystanie konieczne do stwierdzenia charakteru? Od kiedy? Tak naprawdę mogłem im nawet oryginalnego opakowania nie odsyłać bo nie mam takiego obowiązku, ale odesłałem im dokładnie tak jak przyszedł, w stanie idealnym.
Czekam na dalszy ciąg wydarzeń i - bez względu na zakończenie - będę domagał się odsetek ustawowych za zwłokę. To są grosze, ale nie chodzi o pieniądze a o zasady...
Tak więc radzę podchodzić z ostrożnością do zakupów w oficjalnym sklepie Allegro
#allegro #januszebiznesu #prawokonsumenckie
Też jestem zdania, że akurat takie przedmioty nie powinny podlegać zwrotowi. Ale gdyby nie podlegały - nie kupiłbym na Allegro tylko pierw dokładnie wszystko sprawdził w lokalnym sklepie. Rozsądek rozsądkiem, a prawo prawem.
Nasze prawo nie ma wiele wspólnego z rozsądkiem :-)
W każdym razie pomijam kwestie etyczne, biorę pod uwagę tylko i wyłącznie kwestie prawne, a
@taazowsky: @batman87co: Podrążyłem troszkę temat - tutaj problem leży wyłącznie po stronie producenta lub sklepu, przepisy jednak są ok!
Niektóre produkty (w tym depilatory) nie mogą być zwrócone (ze względów higienicznych) o ile zostały dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu (+powinna być odpowiednia informacja na stronie produktu). A to, że producent nie pieczętuje towaru (choćby zwykłym stickerem, który musiałby być zerwany przy otwieraniu),
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Problemy są dwa:
1. Opakowanie nie było w żaden sposób zapieczętowane - wina producenta / sklepu* (niepotrzebne skreślić)
2. Brak jakiejkolwiek informacji na stronie produktu o braku możliwości zwrotu po otwarciu.
Moim zdaniem depilator jak najbardziej zalicza się do kategorii przedmiotów, których zwracać nie można. Ma elementy (końcówki), które ze względów higienicznych nie powinny być używane przez inne sposoby. Zwrot nie powinien zostać przyjęty
Otwarcie nie polegało na zerwaniu jakiegoś stickera czy czegoś takiego. Po prostu - zwykłe otwarcie pudełka, więc pod to 'czego nie możemy zwracać', nie podbiega.
@StormRider: dla mnie to logiczne.. myślisz depilator - masz w głowie intymność.
@husky83: Zapytam w inny sposób - pożyczyłby ktoś swój depilator lub maszynkę do golenia innej osobie? Wątpie..
Ale skoro sklep / producent nie zabezpiecza swoich interesów i przez to umożliwia zwrot - to korzystam z takiej możliwości...
@StormRider: Wszystko zapakowane w oryginalnych woreczkach.
Zresztą Allegro samo przyznało, że zwrot przyjmą (czyli pod ten punkt o zapieczętowaniu to nie podbiega), tylko
Ale teraz inna kwestia - nawet gdyby stickery były, to przyjęli zwrot, rezygnując z możliwości odmowy przyjęcia ze względu na to że sprzęt jest używany. Reszta przepisów pozostaje niezmienna - czyli przetestowanie produktu nie zmniejsza jego wartości