Wpis z mikrobloga

Dziwnych pomysłów ciag dalszy. Skoro wczoraj ustalilem, ze nowe #motocykle to raczej ciezko bedzie kupić bo po pierwsze posucha na rynku sport tourerow a ten który jest to jest bardzo drogi (zzr14 kosztuje prawie 80k) to może by tak zmodyfikowac to co mam...? W sumie najbardziej chciałem moto zmienić zeby wiecej mocy miec to może bym swojego wyzylowal? Pytanie do Was miraski: robił ktos cos takiego? Jaki to jest mniej więcej koszt i o ile zwiększa się moc motocykle? Z tego co na szybko w necie poszukalem to coś tanio mi się wydaje - oferty od 750zl... W sumie jak mam wydać 20k na Moto to mogę zainwestować powiedzmy te 5k w tuning i polatac parę lat :) ma ktos doswiadczenia? Moto Triumph Sprint ST1050 2005, przebieg 40k
  • 16
@kefas_safek: Zasada raczej jest jedna, chcesz więcej mocy - kup inne moto.

To nie są silniki z turbo, że zmienisz mapę.
A zazwyczaj po tuningu trzeba uważać na obroty, skraca się żywotność silnika etc. itd.

Nie wiem co tam ustaliłeś ale kupienie 2 letniego moto pochodzącego z PL salonu, w super stanie, nie jest jakimś wyczynem
( ͡º ͜ʖ͡º)

@kefas_safek: To zmienia trochę postać rzeczy. A nie myślałeś o leasingu?

@Gixaar: To jest tak samo jak z "tuningowaniem" silników 1.6/1.8 w benzynie. Da się za kilkanaście tysięcy wyciągnąć pare koni albo zmieniając mapę zapłonu za 1.5zł uzyskać zawrotne 3KM...
@hufosterex: z serii nie znam się to się wypowiem.

@Gixaar: parę tysięcy to może nie, zależy jak drogi wydech jest, spokojnie wyjdzie więcej niż 5-10 km.

@kefas_safek: jak już chcesz dłubać, to zadzwoń do warsztatów, które zajmują się się takimi rzeczami i powiedz co za moto. dowiesz się wtedy czy w ogóle potrafią robić mapy na te kompy i ile mniej więcej to będzie kosztowało ( ja mogę polecić
@amath:
Dobra, będzie miał 10KM więcej, szaleństwo. Szczególnie, że moto ma 125KM. Wiec po 2 tygodniach będzie mu dalej brakowało...
A spalanie na pewno wzrośnie.

Potwierdziłeś tylko to co pisałem, że coś na pewno się da tyle, że jest to nie opłacalne.

Zawsze może sobie dołoży nitro. Cenowo podobnie a fun większy.
@hufosterex: jak znasz sprzęt i dobrze ci się na nim jeździ, to jest opłacalne, bo nigdy nie wiesz co kupisz. nigdy :)

nie znam tego silnika, więc nie wiem ile się z tego wyciąga, ale patrząc na pojemność ect myślę do jakichś 140 moooże 150km ( zakładając że dmuchnąłby te powiedzmy 115-120 w serii )

tak czy inaczej ja wychodzę z założenia, że nie sprzęt, a technika i do tego się
@hufosterex: 10 KM oraz lepsza krzywa momentu od niskich obrotów, nawet o kilka procent to w motocyklu zauważalny zysk. Silniki motocyklowe są nieco inaczej konstruowane niż samochodowe, wiele modeli posiada stosunkowo łatwo dostępne ukryte rezerwy.

Gx
@Gixaar: Nie mówię, że nie. Jednak zastanawiam się nad sensownością tych 10KM. Czy jest sens inwestować w tło zastrzyk mocy?

Znam osobę, zrobiła z Aprili rs125, gdzie seria ma bodajże 15KM jakaś zawrotna jak na ta pojemność moc. Ale spalanie, części, użytkowanie i obawa o szybkie zużycie tego warte nie było :D
@hufosterex:

To zmienia trochę postać rzeczy. A nie myślałeś o leasingu?

No właśnie myślę, stąd FV. Żeby mieć leasing najlepiej znaleźć coś na fakturę.

@amath:

jak już chcesz dłubać

No właśnie nie wiem czy chcę, rozważam tylko jako opcję. Być może nic nie zrobię i będę jeździć triumphem już 3ci raz ostatni sezon ( ͡° ͜ʖ ͡°). A później znowu ostatni, znowu...

Ty, a Ty byłeś