Wpis z mikrobloga

Kurde, ja tego to czasem nie rozumiem. Ludzie w Paradoxie, na etacie pracujący, zrobili #hoi4. Mechanika jest jaka jest, nie ma co tego podkreslac, ale jest Kaiserreich jest 10x lepszy niż podstawka, to znaczy, że coś poszło nie tak ( ͡° ʖ̯ ͡°). Fajne drzewka, wojny domowe, państwa można prowadzić na różne sposoby, jednym słowem złoto. A podstawka? Bierzesz faszystowskie Niemcy/zsrr/demokratyczną Anglię i jedziesz. I oczywiście Ameryki nie tkniesz bo pax americana.
  • 11
@Movet:
To wytłumaczę.

Zupełnie inaczej wszystko działa, jak robisz produkt jako firma, zupełnie inaczej jak robisz moda jako grupa entuzjastów. Chodzi o sam proces produkcji - jak robisz coś profesjonalnie, to priorytetem jest bezawaryjne działanie silnika w setkach możliwych konfiguracji i przypadków, bo klienci płacą. Jak w Kajzerce coś nie wyjdzie i komuś będzie się #!$%@? to nie będzie dla nich olbrzymi problem mogący spowodować problemy z płynnością finansową , bo
@myzael:
To jest tak samo jak z robieniem startupów samemu, a zleceniem tego zewnętrznej firmie. Samemu siadasz do kompa, #!$%@? przez dwie doby i masz w rezultacie najczęściej nieźle działający minimalny produkt. Jak zlecisz firmie, to po dwóch tygodniach maili, telefonów może ustalisz plan działania. Różnica polega na tym, że samemu możesz wyrzucić projekt do śmietnika, przełożyć premierę o miesiąc lub rok, a firma nie może pozwolić sobie na taki krok
@Ragnarokk
@IchVersteheNicht
Znaczy, wiem mniej więcej, ze moderzy są mniej ograniczeni i mogą sobie pozwolić na wrzucanie ekstremalnie dużych i niegrywalnycg na niektórych konfiguracjach modów (np Meiou, ogromny, z nowymi mechanikami, ale potrzebny jest komp z NASA). Głównie chodziło mi o to, że kampania główna jest nudna. Nie chodzi mi nawet o mechaniki, ale koniec końców każdym państwem gra się identycznie. Czyli najpierw stawiasz trochę fabryk, robisz armię, czekasz 4 lata, malujesz
@Movet:
Co do DLC w HOI się nie wypowiem, bo jako że wyglądały na nudne a gra aż tak mnie nie wciągnęła, to zostawiłem je na czas promocji. Co do nudy rozgrywki - owszem, jest powtarzalna. Ale też dzięki temu jest prosta i nie masz olbrzymiego progu wejścia. Dałbyś ludziom coś na kształt MEIOU czy Kajzerki na start, to by się od tytułu odbili. W którymś HOI (3?) było chyba tak,
@Ragnarokk: @Movet: Trzeba też wziąć pod uwagę, że mody, chcąc nie chcąc, nie dotykają silnika i podstawowych mechanik gry (tzn. MEIOU w sumie zmienia podstawowe mechaniki, ale to hack na hacku ;) ), przez to mając 100% czasu na flavour/content i balancing.

Wierzcie mi, gdyby zrobienie z moda sprzedawalnej gry byłoby takie proste jak się niektórym wydaje już dawno popalałbym cygara i pił whisky na Bahamach czy jakimś innym Bali
@myzael:
Właśnie tego jak bardzo mody dotykaja silnika gry to się nie orientuję, więc tematu nie podejmowałem, ale co do MEIOU byłem przekonany, że jakoś musi ingerować bardziej niż to Pdx oficjalnie udostępnia.
@Ragnarokk: Żeby było jasne: my nie grzebiemy w .exe, bo raz że to zabronione i PDX by nas udupił, dwa że to nie takie proste. Tylko używamy narzędzi dostępnych w skrypcie nie tak, jak zostały przewidziane do użycia przez twórców. Ot takie kombinowanie.
@myzael:
Też się tak spodziewalem, jakbyście robili coś nielegalnego to na pewno nie pozwoliliby hostować moda u siebie :)

Już od jakiegoś czasu się zbieram, by wreszcie spróbować, ale obecnie mam dość patrzenia na mapę. Ale jak wrócę, z pewnością spróbuję :)
@Movet: Inna sprawa, to to że Paradox HOI4 widzi jako swojego rodzaju platformę do modów. Oni tworzą grę w którą da się pograć, ale przy okazji cały zestaw narzędzi i możliwości do wykorzystania przez społeczność. Niektórzy powiedzą, że to wykorzystywanie, bo wysługują się społecznością, ale Paradox miał akurat taką wizję i przez to podstawowa kampania jest zbudowana tak jak każdy inny mod. Też mnie trochę boli ten brak contentu, ale HOI4