Wpis z mikrobloga

Och, wszystkie Mr Janusze #naprawa #rower i nie tylko, wolam Was ja! Jakies pol roku temu o porade tu prosilem, mianowicie #!$%@? hak przerzutki, rama alu, chlopaki tutaj bardzo profesjonalnie podeszly z pomyslami, jak to naprawic, lecz ja postanowilem podejsc do tematu troche bardziej... inaczej? Z gory zastrzegam o mozliwosc wywolania torsji na widok mojej ingerencji w rame, jednakze gleboko wierze w to, ze bedzie to dzialac, faza testowa rozpocznie sie za okolo tydzien, jak tylko odbiore kolo z naprawy, bo krzywe bylo.

A wiec: olsnilo mnie wowow, ze nowszy rower szosowy ma hak przerzutki na srubach wymienny, wiec dlaczegozby nie przerobic mojego alu haka, przypilowac, nawiercic, i zamontowac ten nowy? Jak pomyslalem, tak poszukalem w necie, tak, sa, niby drogie #!$%@?, wiec odrysowalem hak, pomierzylem ladnie, i siup do sklepu serwisowni. Gosc zdziczal, jak przedstawilem moj pomysl, "rama do #!$%@?, kup nowa, znajdz se pan spawacza ale ja nie wiem jak i co, ogolnie to nie i #!$%@? i jestes pan niepowazny" ale zaciagnalem go do szafki z tymi hakami, i wybralem po 5 minutach z cannondale'a, jako ze grubosc haka oryginalnego wynosi 8mm, a przeswit w nowym to 7mm, wiec mala strata materialu, uwidzim. No i ciach ucialem, pilnik w ruch, dopasowywanie, pilowanie, i w kolo macieju 2h z glowy, lecz sukces w koncu nadszedl upragniony xD wiertarka pozyczona tez tu odegrala kluczowa role, skrecilem srubkami z kompletu, co wygladaja jakby kto je ukral zegarmistrzowi, ale... zakladam kolo, a ono dodatko bedzie to trzymac przeciez zaciskiem. Mission completed?

Takze Mirki moje kochane, czymam kciuka aby to wypalilo, plus dla Was ze chcialo sie Wam przeczytac moje wypociny, wiem ze cala ta dlubanina jest bardzo watpliwa i barbazynska, ale czulem sie zobowiazany podzielic sie ta historia, jako ze nie znalazlem takiego rozwiazania w necie (pewno zle szukalem, wujek Gugiel malo mnie lubi) a problem dla nie jednych bedzie nie do rozwiazania, a ja uzylem tylko pilki do metalu 24 tpi, 3 pilniki retro z ebaya za grosze, ale piluja jak obierka ziemniaka, wiertlo 2mm ukradzione z fabryki, pozyczona wiertarka, i garsc precyzji w rekach. Wolam @Diabl0 @Biker421 @Pszesmiewca @tosyu jako ze proponowali mi super profesjonalne rozwiazania problemu, a ja tu tak troche no, tak niezgodnie z etosem kolarza xD Oto foty tadaaam: reszta w komentarzach.

A wiec wkrotce, #strava zweryfikuje na podstawie przewyzszen, jak jebnie to jebnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jimbuzina - Och, wszystkie Mr Janusze #naprawa #rower i nie tylko, wolam Was ja! Jaki...

źródło: comment_BNbr08XNCx5JBFp3q4vhx4iLAKCpTBde.jpg

Pobierz
  • 15
@TwigTechnology: aa zapomniałem napisać, dlaczego go wybrałem, właśnie dlatego xD wyobraziłem sobie że po sfrezowaniu połowy haka, będzie on mało wytrzymały, i nagle jakieś obawy we mnie wstąpiły, że podczas jazdy urwie się za dużo czy coś xD a tak 1 mm ubytku materiału na 8mm to nie brzmi tak bardzo źle xD a odtłuścić jooo, wiadoma sprawa, cały rower w ogóle jest bardzo zaniedbany, a to fajny model Wiliera Triestiny
@shusty: a pomyśl, jak ja się czułem, jak to robiłem! wiadoma sprawa, że nie chciałem tego #!$%@?ć, a sam pomysł uważałem za warty wypróbowania, kurde jak wierciłem te otwory 2mm pod śruby to się aż spociłem, żeby to prosto było xD a o dziwo tylko z jednej strony zeszło mi może z 1/10 mm, rezultat taki że i tak jest zero luzu między ramą a hakiem i dopasowane jest na styk,
@Gixaar: klej zaaplikowany, tak się składa że otwory w ramie nie są nagwintowane, a jedynie gwint jest w drugiej części haka, śruby skręcają to ze sobą. niestety nie mam klucza dynamometrycznego, ale dokręciłem eee "z czuciem" xD też bałem się, że przekręcę gwint, jednak 2mm śrubka to maleństwo