Wpis z mikrobloga

Ostatnio dużo nerwów straciłem przez kurierów, więc myślałem o rozwiązaniach alternatywnych. Co sądzicie o szansach dla firmy zajmującej się dostawą średnio gabarytowych paczek i towarów na rowerach towarowych (cargo bikes) w dużych zakorkowanych miastach? Wykluczam małe przesyłki kurierskie, bo tym zajmują się kurierzy rowerowi. Zalety takiego rozwiązania to omijanie korków, przejazd przez strefy wyłączone z ruchu samochodowego. Myślę o zasięu lokalnym, zmaykającym się w jednej metropolii.
#rower #biznes
Pobierz ugly0ne - Ostatnio dużo nerwów straciłem przez kurierów, więc myślałem o rozwiązaniac...
źródło: comment_nCBhLHhSPj8K6YbTHmamFxFNet5QHQrF.jpg
  • 13
@anetaha: mi głownie chodzi o transport towarów do ścisłych centr miast. Tam gdzie w godzinach szczytu wjazd jest samobójstwem. Załóżmy, że punkty przeładunkowe, będą w promieniu 5-7 km od centrum miast is stamtąd trafiały by na rowery i do adresatów. Sebixy mieszkają na osiedlach duzych miast, pozatym ryzyko takie same jak listonosz ponosi każdego dnia.
@ugly0ne: Taki rower musiałby być odpowiednio wąski i krótki żeby mieścić się między samochodami, a to mocno ogranicza ilość bagażu który można załadować ;)
Zalety takiego rozwiązania to omijanie korków


@ugly0ne: korki są tylko w godzinach szczytu, czyli 6-8 i 15-17. W godzinach kiedy wszyscy siedzą w pracy nie ma korków.
@mykeil: z czasów kiedy mieszkałem we Wrocławiu i Krakowie, pamiętam to inaczej. No ale dobra, załóżmy, że masz rację. Pozostają wciąż strefy wyłączone z ruchu, a duże miasta planują więcej takich stref.