USA. Więcej ścieżek to więcej rowerzystów (nawet o 390%) i mniej wypadków <<< znalezisko Fizyczna separacja ruchu rowerowego od szybko poruszających się aut ma kluczowy wpływ na zmniejszenie liczby wypadków i rozwój ruchu rowerowego – tak wynika z danych zebranych w Kanadzie oraz 10 dużych, amerykańskich miast w latach 2000-2015. Na przykładzie Portland widać, że zwiększenie długości sieci o połowę może przełożyć się nawet na kilkusetprocentowy wzrost liczby podróży odbywanych rowerem.
(...) Spośród przeanalizowanych miast największy postęp odnotował Portland. W stolicy stanu Oregon między rokiem 2000 a 2015 długość sieci dróg rowerowych zwiększyła się tam o 53%, dzięki czemu liczba podróży rowerowem w obszarach, gdzie zbudowano udogodnienia, wzrósł o 391%, zaś liczba wypadków (mimo znaczącego wzrostu liczby rowerzystów) spadła o 62%. Bardzo dobre wyniki osiągnęły również Waszyngton i Minneapolis.
Typek z kanału "Sprawdzam jak" wyjaśniony przez widza za wrzucanie klik-bajtowych miniaturek na swoim live prezentujących zalane miasto (foto w komentarzu) #powodz #sprawdzamjak #wroclaw
Fizyczna separacja ruchu rowerowego od szybko poruszających się aut ma kluczowy wpływ na zmniejszenie liczby wypadków i rozwój ruchu rowerowego – tak wynika z danych zebranych w Kanadzie oraz 10 dużych, amerykańskich miast w latach 2000-2015. Na przykładzie Portland widać, że zwiększenie długości sieci o połowę może przełożyć się nawet na kilkusetprocentowy wzrost liczby podróży odbywanych rowerem.
#zainteresowania #usa #rower #infrastruktura #transportpubliczny #mikroreklama