Wpis z mikrobloga

@peszmerd: Sprawdziłem sobie przykładowe skrzyżowanie z takim włączenie i jednoznacznie w niego wynika, że pierwszeństwo ma zielony.
ink1 widać wyraźnie informacje, że jedzie drogą z pierwszeństwem i ma się spodziewać drogi podporządkowanej z prawej, jednak tyczy się to tylko pierwszego miejsca styku. Link2 . Te znaki są potrzebne w przypadku gdyby linie powierzchni wyłączonej z ruchu były zasypane/nie widoczne etc. Gdyby nie było tych 2 znaków (ten z pierwszego linka i
@AionSama: jednoznacznie wynika, że nie masz pojęcia o czym mówisz. Dla swojego dobra i innych nie analizuj problemów ruchu drogowego, bo będziesz mylił. Zielony ma ustąp i jego pas się kończy, żadne #!$%@? "nagle droga jest 3 pasmowa".

Kończąc zielony ma pierwszeństwo przed niebieskim ale musi ustąpić ciężarówce :)


@AionSama: ( ) to już poleciałeś. Jechałeś kiedykolwiek autostradą/drogą ekspresową? XD
@AionSama: to, że #!$%@? kocopoły. Nie masz racji. Pas się kończy i ma ustąp do końca pasa, a nie: ma ustąp do skrętu przy zasypanych znakach poziomych. Nasłuchałeś się Dworaka i mylisz sytuacje.

https://www.google.pl/maps/@44.7559704,-0.6871495,3a,75y,209.04h,76.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_TkJzbewGFn7YV6rMG4naw!2e0!7i13312!8i6656

Zawsze się zastanawiam, dlaczego Francuzi mają swoich kierowców za debili oznaczając "zakaz skrętu w lewo" na wlocie i "zakaz skrętu w prawo" na autostradzie (!). Teraz już wiem.
@peszmerd: Ty tak na serio ? Z tego oznakowania co przesłałeś wynika, że:
Pierwszy znak ustąp pierwszeństwa tyczy się skrzyżowania na 150m (czyli punktu styku dróg), potem masz zakaz skrętu lewo bo: NIE ma nakazu jazdy prosto jak w moim linku. I potem masz kolejny znak ustąp pierwszeństwa z dopiskiem po francusku który z tłumaczenia google brzmi "wydajność", cholera wie co to znaczy. Tylko jeszcze zauważ jedną różnice, że w twoim
@AionSama: Pierwszy znak ustąp oznacza, że za 150m masz znak ustąp pierwszeństwa. Z francuskiego oznacza on "ustąp pierwszeństwa".

Inna forma kończenia pasa bo to Francja, inaczej pas rozbiegowy kończą Polacy, a inaczej Francuzi, Hiszpanie czy Niemcy. I nikt tam (na zachodzie) nie ma problemów z interpretacją znaku ustąp i dokąd on obowiązuje. Skromnym zdaniem uważam, że nasze strzałki są najbardziej intuicyjne, no ale jak widać znajdzie się as co twierdzi, że
@peszmerd: zauważ, że na twoim linku pojazd jadący łącznicą nie ma możliwości kontynuowania jazdy swoim pasem bo od razu łączy się on z pasem po lewej. W przeciwieństwie do wysłanego przeze mnie. U mnie można sobie jechać jeszcze ze 400 metrów tym pasem i dlatego droga staje się 3 jezdniowa. I jeżeli uważasz, że pierwszy znak reguluje sprawę zmiany pasa rozbiegowego na pas po lewej to po jaką cholerę drugi znak
I jeżeli uważasz, że pierwszy znak reguluje sprawę zmiany pasa rozbiegowego na pas po lewej to po jaką cholerę drugi znak ustąp ?


@AionSama: bo pierwszy znak ma moc sprawczą za 150m. Ostrzega jadących do tej pory drogą z pierwszeństwem, że następuje zmiana organizacji ruchu i będą ustępowali, a nie mieli pierwszeństwo.

Twój pas rozbiegowy jest dłuższy, a mój krótszy. Poza tym, to to samo. Temat uważam za zakończony XD
@peszmerd: @AionSama: ja jestem ciekaw co mówią polskie przepisy na temat takiej sytuacji. póki co wychodzi na to że to zielony ma pierwszeńśtwo.

Art. 22. 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.


1. Niebieski nie jedzie po prawym pasie, więc zielony nie musi mu ustępować.
2. Zielony wjeżdża