Wpis z mikrobloga

Witam, w ostatnim czasie miałem wymieniany w samochodzie wałek rozrządu. Po odebraniu samochodu zauważyłem jak by auto było dużo słabsze. Postanowiłem więc podłączyć samochód pod VAGa i sprawdzić czy nie ma jakiś błędów. Okazało się że ma on 3 błędy widoczne na zdjęciu poniżej. Czy możliwe że wymiana wałka mogła skutkować powstaniem któregoś z tych błędów? #motoryzacja #mechanikasamochodowa #auto #samochody #vag #warsztat
Docx - Witam, w ostatnim czasie miałem wymieniany w samochodzie wałek rozrządu. Po od...

źródło: comment_y5KciEuJ5BaAd58GCqFnG8EhX4DqaYaX.jpg

Pobierz
  • 17
@Docx: Tak. Błędy wskazują na zły skład mieszanki. Wałek decyduje o otwarciu zaworów w danym momencie. Jak któryś zawór za szybko bądź zbyt późno się otworzy mamy nadmiar/brak powietrza/paliwa przez co iskra może być za słaba i mieszanka całą nie spali się. Co wykryje sonda lambda.

W twojej sytuacji zacząłbym od oceny krzywek na wałku rozrządu i sprawdzeniu poprawnego jego ustawienia. By wyciągnąć wałek trzeba zbić koło zębate rozrządu które na
@Docx: Istnieje taka możliwość. Istnieje też taka możliwość, że to nowa usterka wyszła i zupełnie to się zbiegło w czasie. Jedź do niego niech zdejmie obudowę rozrządu pokażę jak jest rozrząd ustawiony na znaki. Mam nadzieje, że nie przeskoczył o jeden ząbek ani nic. Tam wystarczy, że napinacz źle zostanie napięty i już mamy klops.
@trzaichlac69: muszę podjechać właśnie, dziwne jest też że po odpaleniu na zimnym widzę delikatne falowanie mało zauważalne ale jest. Dodatkowo podczas całkowitego skrętu kół obroty znacznie spadają.
Grupa 001,002,007 by mnie na początek interesowała.
Weź kogoś do pomocy co byś się nie zabił. Zrób je na rozgrzanym oleju (temperatura płynu chłodzącego na szafie to nie temperatura oleju). Wyłącz wszystkie źródła poboru prądu(klima,radio itp.) Wiadomo światła mijania muszą zostać. Kręć do końca pod czerwone pole.
trzaichlac69 - Grupa 001,002,007 by mnie na początek interesowała.
Weź kogoś do pomo...
@Docx: Pompa paliwa ta w baku i pływak podający wskazania na zegary to dwie różne rzeczy. Działają niezależnie. Po prostu w kwestii montażu zostały połączone. Zaczyna się trochę takie wróżenie z fusów, a nie chce podpowiadać źle, że wymień to i to, a usterka nadal będzie. Trzeba zrobić logi które wskażą nam usterkę albo wykluczą elementy konstrukcji silnika które mogą powodować je.

Błąd 00561 i jego opis wskazuje na:

- Brak
@trzaichlac69: Z tego co pamiętam od samego początku pokazywały mi się błędy 00561. Ale silnik nie był taki słaby jak teraz zdziwiło mnie to że pojawił się błąd 00537 bo jego nigdy nie było zobaczyłem go dopiero po wymianie. Pochodzenie wałka to używka ale w b.dobrym stanie. Tak posiada zmienne fazy rozrządu vw polo 6n.
@Docx: Górna osłona(nr części 036 109 121 P) paska rozrządu jest mocowana do bloku silnika na dwa zatrzaski metalowe (nr części 026 109 150 A). Po jej zdjęciu masz dwa paski na wierzchu i możesz sprawdzić ich napięcie, stan, a po odpaleniu auta ich prace na biegu jałowym.
@trzaichlac69: Sprawdzałem pasek i jest wszystko ok dobrze napięty, jego stan b.dobry. Co do błędów ostatnio je usunąłem i 00537 się już nie pojawia pozostały tylko 0561 (może warto jest zrobić adaptacje przepustnicy albo wyczyścić przepustnice?)
@trzaichlac69: Co do wspomagania sprawdziłem dzisiaj stan płynu do wspomagania i okazało się że na zimnym silniku jest równo na Min (czyli trzeba uzupełnić troszkę poniżej MAX?)
@Docx: Sprawdź czy masz grupy 90 i 93 u siebie w vcdsie?
Jeśli tak zrób logi dynamiczne. Nie wiem tylko czy one w starszych autach istnieją. Czy tylko w rozrządach oparty na łańcuchu.
Wrzuć je tu.

Stan płynu nie może przekraczać pozycji max. Wypadało by dolać.